Skupinu tvoří devět automobilek a výrobců motocyklů, šest výrobců baterií, energetická společnost Electric Power a také zástupci ministerstva hospodářství, obchodu a průmyslu. Jejím cílem je vytvořit návrh standardu pro baterie, který by zahrnoval metody testování a nabíjení či nároky na bezpečnost. Vytvoření tohoto standardu by přispělo ke snížení nákladů firem na rozvoj.

Automobilky Toyota, Nissan a Mitsubishi Motors již provozují společné podniky na rozvoj a výrobu lithium-iontových baterií pro využití v automobilech s firmami Matsushita Electric, NEC a GS Yuasa.

Auta budou mít baterii jako notebook

Velké automobilky, včetně americké General Motors, usilují o vývoj nových baterií pro úsporné, elektrické vozy, o které je nyní mezi spotřebiteli kvůli vysokým cenám ropy velký zájem. GM nyní masivně propaguje svůj budoucí elektrický vůz Chevrolet Volt a podle zdrojů příští týden oznámí partnerství s elektrárenskou společností, která by měla firmě pomoci při vzniku dobíjecích míst pro auta, napsala agentura Reuters.

Současné hybridní vozy používají většinou těžší a větší nikl-hydridové baterie. Lithium-iontové baterie se nyní používají nejčastěji v noteboocích a dalších elektronických zařízeních. Všechny přední světové automobilky však pracují na jejich přizpůsobení pro automobily, protože jsou menší a výkonnější než nikl-hydridové.