Současně s oficiálním zahájením výroby modelu Corvette ZR1 firma oznamuje i dynamické parametry tohoto výjimečného modelu, které jsou skutečně působivé: zrychlení 0–100 km/h za 3,4 sekundy a z 0 na 160 km/h za 7,0 s.

Maximální rychlost modelu Corvette ZR1 činí 330 km/h, což mu vyneslo titul nejrychlejšího modelu Corvette všech dob a zařazuje jej mezi nejdynamičtější produkční vozy současnosti. Mimořádně přitažlivý má být údajně také výhodnou cenou.

Převodovka je manuální - dobrá volba.:. Převodovka je manuální - dobrá volba. Foto: GM

  

Špičkové výkony

Sprint z klidu na 100 km/h zvládá ZR1 ještě o 0,3 sekundy rychleji než výkonný model Corvette Z06 poháněný motorem o výkonu 512 k. A z 0 na 160 km/h zrychluje Corvette ZR1 dokonce o téměř sekundu rychleji – za 7 sekund, zatímco Corvette Z06 k tomu potřebuje 7,9 sekundy. To jsou parametry plně srovnatelné s jakýmkoli konkurenčním supersportem, který je však výrazně dražší.

„Výhodou modelu Corvette ZR1 je výborný poměr výkonu a hmotnosti vozu,“ říká Tom Wallace, šéfkonstruktér modelů Corvette.

Závodní dráha ovšem není jediným místem, kde Corvette ZR1 triumfuje nad konkurencí – další výhodu totiž ukáže zastávka u benzinové pumpy. Normovaná spotřeba modelu Corvette ZR1 totiž činí 16,8 l/100 km (město) a 11,7 l/100 km (dálnice), což je výrazně méně než například u modelů Ferrari 599 GTB Fiorano (21,4 l/100 km město a 15,7 l/100 km dálnice), Lamborghini Murcielago (29,4 l/100 km město a 18,1 l/100 km dálnice) či Aston Martin V8 Vantage.

Pod karbonovou kapotou

Srdcem modelu Corvette ZR1 je nový přeplňovaný osmiválcový motor LS9 „small-block“ o objemu 6,2 l. Propracovaná kompaktní konstrukce a vysoce kvalitní materiály garantují spolehlivost a dlouhou životnost i při dlouhodobém využívání plného výkonu motoru ve vysokých otáčkách.

Nejrychlejší Corvetta všech dob - ZR1 pro modelový rok 2009.:. Nejrychlejší Corvetta všech dob - ZR1 pro modelový rok 2009. Foto: GM

Za skvělý průběh výkonu i točivého momentu v celém spektru otáček motor LS9 vděčí především systému přeplňování šesté generace. Tento motor se ručně montuje v americkém středisku GM Performance Build Center ve Wixomu ve státě Michigan.
V konstrukci modelu Corvette ZR1 mají hojné zastoupení díly z vysoce pevných a zároveň lehkých materiálů, což se samozřejmě pozitivně projevuje na dynamice i jízdních vlastnostech.

Ještě před rozběhem výroby registrovala značka Corvette velkou poptávku po chystaném modelu. Pět desítek těchto vozů se ještě v tomto roce objeví na evropském trhu.

Přeplňovaný osmiválec rozjede :. Přeplňovaný osmiválec rozjede "Modrého ďábla" na 330 km/h. Foto: GM