Druhou příčku obsadila německá značka BMW, za kterou následovala japonská Toyota. "Celková spokojenost je na nejvyšší úrovni od spuštění studie v roce 2002," uvedl analytik společnosti J.D. Power Martin Volk. "Více spotřebitelů hlásí spíše nadšení než pouhou spokojenost, což by mohlo vést k finančním přínosům pro výrobce," dodal.

V hodnocení jednotlivých modelů opět zvítězil japonský hybridní automobil Toyota Prius. Hybridní vozy kombinují různé druhy pohonu, nejčastěji benzinový a elektrický, což umožňuje úsporu paliva. Jsou však dražší, než srovnatelné modely s klasickým pohonem a jejich úspora není například ve srovnání s moderními turbodiesely příliš velká.

Nová Fabia RS dostane o trochu drsnější výraz než běžný hatchback, který vidíte na fotografii.:. Škodovce se v Německu prodejně daří. Foto: Škoda Auto

Jak už to u podobných anket bývá, výsledky jsou i přes velké množství hlasujících subjektivní. Při nákupu automobilu by proto měly být pouze jedním z měřítek.

Škoda Auto, která je součástí skupiny Volkswagen, loni v Německu prodala rekordních 118 692 vozů. Její podíl na největším evropském trhu s automobily tak stoupl na 3,8 procenta z předchozích 3,4 procenta.

Spokojenost s automobily v Německu (2008) - J. D. Power
1. Honda849 / 1000 bodů
2. BMW845 / 1000 bodů
3. Toyota844 / 1000 bodů
4. Audi840 / 1000 bodů
5. Mazda837 / 1000 bodů
6. Daihatsu830 / 1000 bodů
7. Mercedes-Benz828 / 1000 bodů
8. Škoda824 / 1000 bodů
9. Volvo817 / 1000 bodů
10. Nissan815 / 1000 bodů