Obě verze sportovního Lanceru mají výkon 295 koní (217 kW) při 6500 otáčkách a točivý moment 366 Nm při 3500 otáčkách. U obou nechybí aktivní diferenciály pro špičkové jízdní vlastnosti a to i za zhoršených adhezních podmínek (bláto, sníh).

V případě levnější verze je převodovka pětistupňová, manuální. Dražší verze MR s převodovkou TC-SST má dvouspojkový automat se šesti stupni.

Mitsubishi Lancer Evolution - už to není takové jako kdysi, ale stále tohle sportovní auto vypadá divoce.:. Mitsubishi Lancer Evolution - už to není takové jako kdysi, ale stále tohle sportovní auto vypadá divoce. Foto: Mitsubishi

To ale není jediná změna: dražší verze má lepší tlumiče od firmy Bilstein a 18palcová kola BBS a dvoudílné brzdy Brembo. Zajímavostí je, že dražší verze má horší zrychlení z nuly na stovku, o nezanedbatelných 0,9 vteřin. S manuálem zvládnete stovku za 5,4 s, s automatem jste na 100 km/h za 6,3 vteřin.

Maximálka činí 240 km/h (manuální převodovka), respektive 242 km/h u automatu. U Mitsubishi předpokládají výrazně větší prodeje verzí s automatem, autor článku by si rozhodně koupil verzi s manuálem. Bez kvedlání s řadící pákou to s „evíčkem“ zkrátka není ono.