Dobré jízdní vlastnosti mají Ypsilonu zajistit dva čtyřválcové motory o obsahu 1,2 litru s výkonem 44 kW (60 koní) a výkonnější 1,2 16V dávající 58 kW (80 koní). Oba motory mají ukázat, že i přes relativně malou kapacitu válců lze vyvinout slušný točivý moment.

Zbylé dva motory jsou nově vyvinuté speciálně pro Ypsilon. První motor 1,4 16V s výkonem 70 kW (95 koní) bude v novém Ypsilonu dodáván jen na požádání. Stejně jako druhý, podle automobilky Lancia revoluční, 1,3 Multijet 16V s výkonem 51 kW (70 koní) při 4000 ot./min. Všechny motory budou dodávány v kombinaci s manuální nebo automatickou převodovkou s D.FN systémem, který umožňuje dva pracovní mody.

Nejvíce změn doznal nový vůz v designu. Jeho třídveřová karoserie nese moderní oblé prvky podporující celkovou aerodynamiku vozu a mřížka chladiče spolu s předními šikmými světly dodává vozu úsměvný, ale i agresivní výraz.

Interiér má být směsicí luxusu a praktičnosti, když luxus by měl převažovat. Chybět nebudou kožená sedadla, automatická klimatizace a čtyři standardní airbagy v základní výbavě. Za příplatek pak výrobce slibuje stěrače reagující na déšť, světla, která se zapnou hned po vjetí do tunelu a systém bezpečného parkování.