Výrazný nárůst kvality podle studie vykázaly téměř tři čtvrtiny sledovaných značek. "Celková kvalita se zvýšila o šest procent," uvedla firma J.D. Power. V průzkumu bylo nahlášeno průměrně 118 problémů na 100 vozidel. To představuje pokles z loňských 125 problémů.

"Toto zlepšení v celém průmyslu je dokladem úsilí, které automobilky věnují naslouchání hlasu zákazníků, a tvrdé práce, jejímž cílem je využít získané informace k navrhování a výrobě kvalitnějších vozů," píše se ve zprávě J.D. Power.

U značky Porsche nahlásili respondenti v průměru 87 problémů na 100 vozů. "Společnost Porsche pokračuje ve stabilním zlepšování a je úspěšná ve zvyšování náskoku před značkou na druhém místě," řekl analytik firmy J.D. Power David Sargent.

Ze studie rovněž vyplývá, že zájem kupců nových automobilů se přesunuje od větších modelů k menším. "Je to z části reakce na rychle rostoucí ceny pohonných hmot," řekl Sargent. "Dobrou zprávou pro spotřebitele je v tomto obtížném prostředí skutečnost, že mohou přecházet k menším vozům s důvěrou, protože v tomto segmentu existuje řada modelů s vysokou kvalitou," dodal.