Na úvod si ujasněme jedno: C5 nepatří do vyšší střední třídy, kam ho výrobce posouvá, ale o třídu níž. Stejně jako Superb, Mondeo nebo Passat. Musíme ale pochválit vzezření nové cé-pětky. Určitě se povedlo, výrazná přední maska i zadní světlomety vypadají svébytně, u sedanu je hezké i prudké zkosení zádě.

Podvozek technicky vychází z většího modelu C6. Nabízí se ve dvou verzích: klasické odpružení (poskytuje lepší kontakt s vozovkou, ale menší komfort), a pak hydropneumatické odpružení Hydractive III+, které nabízí špičkový komfort i na méně kvalitních silnicích.

První jízdní dojmy čtěte ZDE

Rozvor narostl o 65 mm, což ocení cestující na zadních sedadlech. Na délku tak C5 měří 4 780 mm (sedan) a v případě verze kombi je to 4 830 mm. Kufr nabízí základní velikost 439 litrů, u verze kombi je to 505 litrů.

Základní cena startuje na 594 900 korunách (benzínová 1,8i - 92 kW / 127 k); naopak nejdražší cé-pětka stojí v nejvyšší výbavě Exclusive 989 900 korun. V tomto případě se o pohon stará šestiválcový turbodiesel s objemem 2,7 litru a výkonem 150 kW respektive 208 koňských sil.

Vybrané motorizace C5 (údaje platí pro sedan)
motor1,8i2,0i1,6 HDI2,7 V6 HDI
výkon (kW / k)92 / 127103 / 14380 / 110150 / 208
toč. moment Nm / otáčky170 / 3750200 / 4000260 / 1750440 / 1900
hmotnost (kg)1510152115031766
max. rychlost (km/h)200210191224
0-100 km/h (s)11,010,712,28,9