Nové detaily exteriéru třídveřového A3 a pětidveřového A3 Sportback zdůrazňují sportovní profil prémiového hatchbacku.

Nově tvarované jsou přední blatníky, kapota i nárazník s ještě větší maskou single-frame. Výrazný prvek připomínající tvar křídla byl integrován do předních sdružených světlometů, kde má funkci světel pro denní svícení.

Stylistické korekce vzhledu „á-trojek“ zdůrazňuje sportovní profil obou hatchbacků..: Stylistické korekce vzhledu „á-trojek“ zdůrazňuje sportovní profil obou hatchbacků.foto: Právo/Audi

S příplatkovými bi-xenonovými světlomety jsou tyto tvary ještě působivější díky světelným diodám. Nová zpětná zrcátka mají v krytech diodové ukazatele změny směru, z boku vyniknou nová kola a provedení klik. Záď s novým nárazníkem je obzvláště působivá u verze Sportback, která má uvnitř svítilen zakomponován kontrastní svítící obrys vytvořený z optického vlákna.

Interiér vozu, propracovaný do nejmenších detailů, vyvolává atmosféru sportovní elegance. Výrazným designovým prvkem je opět hliník, který neodmyslitelně patří ke značce Audi. V případě inovované řady A3/A3 Sport back je hliníkový dekor ušlechtilým doplňkem na přístrojové desce, na středové konzole s novými ovladači a na přístrojovém štítu s černými stupnicemi a rudými ručkami.

Záď dostala nový nárazník..: Záď dostala nový nárazník.foto: Právo/Audi

Před řidičem se nyní na informačním displeji zobrazuje optimální rychlostní stupeň pro aktuální jízdní režim – také respektováním těchto pokynů lze snížit spotřebu paliva a emise CO2.

Osm motorů

Nabídka motorů je tak jako dosud mimořádně široká. Vybírat lze z pěti zážehových (75 až 184 kW) a tří vznětových motorů (77 až 125 kW), oba motory 2.0 TDI patří k nejmodernějším jednotkám se systémem vstřikování common-rail. Výrobní program zahrnuje také verzi 1,9 TDI se spotřebou sníženou na 4,5 l/100 km a emisemi CO2 jen 119 g/km v kombinovaném režimu.

Většina motorů je standardně dodávána se šestistupňovými manuálními převodovkami, na přání je k dispozici nová sedmi stupňová nebo šestistupňová dvouspojková převodovka S tronic. Pro pět motorizací – 1,8 TFSI, 2.0 TFSI, obě 2.0 TDI a standardně pro 3.2 TSI – je dodáván pohon všech kol quattro s nejnovější generací elektronicky řízené mezinápravové spojky Haldex.

Z vyšších modelových řad značky Audi se do A3/A3 Sportback dostává adaptivní systém tlumičů Audi magnetic ride.

Výrazným ušlechtilým doplňkem na palubní desce je hliníkový dekor..: Výrazným ušlechtilým doplňkem na palubní desce je hliníkový dekor.foto: Právo/Audi

Extrémní výkon

Audi S3 Sportback nyní rozšiřuje nabídku extrémně výkonných pětidveřových hatchbacků a bude tak alternativou pro třídveřový model Audi S3. Srdcem obou vozů je motor 2.0 TFSI s nejvyšším výkonem 195 kW a maximem točivého momentu 350 Nm.

Audi S3 Sportback má standardně šestistupňovou převodovku, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 5,8 s. Vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 250 km/h, která je elektronicky omezena. Specifický sportovní design exteriéru i interiéru umocňuje špičková sériová výbava.

Základní ceny všech modelů vozů Audi v České republice jsou nyní odvozovány od aktuálního denního kurzu české koruny k euru (dle kurzovního lístku banky UniCredit Bank, devizy – prodej). Podle kurzu z 5. 5. 2008 cena Audi A3 začíná na 508 896 Kč a u Audi A3 Sportback na 528 465 Kč včetně DPH. K dispozici jsou i verze s možností odpočtu DPH.

Více o novém systému odvozování cen Audi se dočtete ZDE