Za rostoucím zájmem lidí o motocykly vidí prodejci posilující českou měnu, která se spolu s tlakem konkurence odráží v nižších cenách. Za poslední rok nové stroje zlevnily o pět až deset procent. Dalším faktorem je rostoucí ekonomika a životní úroveň. "Lidé si mohou dovolit utratit více peněz na trávení volného času, kam patří i jízda na motocyklu," uvedl ředitel společnosti Suzamoto Jakub Šebesta.

První tři příčky obsadily v prodeji nových i ojetých motocyklů japonské značky. Nejvíce nových strojů, 629, prodala Yamaha, následuje Suzuki, kterou si pořídilo o devět zájemců méně a třetí Honda s 599 motocykly. Domácí Jawa obsadila 23. místo s 85 prodanými stroji. Nejdováženější ojetinou byla Honda s 1956 motocykly, následují Yamaha a Suzuki.

Proti loňsku opadl zájem o nižší kubatury. Podíl stále nejprodávanější kategorie do 50 ccm se snížil o čtyři procentní body na 17,2 procenta, kategorie do 125 ccm klesla z 10,5 na sedm procent.

Nejvíce motocyklů se prodalo ve Středočeském kraji, Praze a na jižní Moravě, naopak nejméně na Karlovarsku.