Laguna GT se od té běžnější liší několika stylistickými detaily – maska chladiče je agresivnější, přední a zadní světlomety jsou zatmavené a vše podtrhují 18palcová litá kola s pneumatikami Bridgestone Potenza s rozměry 225/45. Uvnitř potěší především přední černo-šedá sportovně vypadající sedadla s vynikajícím bočním vedením.

To podstatné je ale většině pohledů skryto. Jde o systém Active Drive s funkcí 4RD – tedy nikoliv dvou, ale čtyř řiditelných kol. V rychlosti nižší než 60 km/h se zadní kola natáčejí do opačného směru než přední náprava, s maximálním úhlem 3,5 stupňů. Díky tomu se s autem lépe manévruje. Renault udává poloměr otáčení Laguny GT 10,80 m, tedy zhruba tolik jako má podstatně menší Clio.

Naopak, v rychlostech nad 60 km/h se zadní kola natáčejí do stejného směru jako přední, takže vůz se pohybuje jistěji a lépe drží stopu. I v prudkých zatáčkách stačí lehké natočené volantu.

Technicky to funguje zhruba takto. Senzor umístěný ve sloupku řízení odešle informaci o natočení volantu do řídicí jednotky 4RD nacházející se za zadní nápravou a registrující rychlost vozidla. V závislosti na těchto parametrech řídicí jednotka může dát pokyn pro natočení zadních kol válci elektronického ovladače, umístěnému rovněž na zadní nápravě.

Schéma jak funguje systém Active Drive s natáčením zadních kol. :. Schéma jak funguje systém Active Drive s natáčením zadních kol.

S novou Lagunou GT jsme se krátce svezli a musíme říci, že první dojem není špatný – auto se v zatáčkách méně naklání. Na konečný verdikt ale potřebujeme Lagunu prohnat na našich oblíbených zatáčkovitých okreskách (jinými slovy, počkejte si na klasický redakční test).

Laguna GT se v Česku do začne prodávat počátkem června.

Porovnání dvou motorizací pro Lagunu GT
motor2,0 dCi2,0 T
palivonaftabenzín
výkon180 k / 3750 ot.205 k / 5000 ot.
toč. moment400 Nm / 2000 ot.300 Nm / 3000 ot.
0-100 km/h8,5 s7,8 s
1 km s pevným startem29,6 s28 s
komb. spotřeba6,5 l7,8 l
emise CO2172 g/km194 g/km