Vliv na poptávku po hybridních vozech mají podle ředitele průmyslových analýz firmy Polk Lonnieho Millera rostoucí ceny pohonných hmot, avšak nejsou hlavním pohonem poptávky. K loňskému růstu podle Millera přispělo výrazně to, že spotřebitelé si mohou vybírat z více modelů. Nově se na trhu objevily hybridní vozy Nissan Altima, Saturn Aura a Lexus LS600h a hybridní verze modelů Chevrolet Tahoe, GMC Yukon a Mazda Tribute.

Dalším důležitým faktorem ovlivňujícím poptávku je skutečnost, že tato technologie je na trhu již dostatečně dlouho na to, aby získala důvěru spotřebitelů. Prius, který je druhým hybridním vozem určeným pro masové trhy za Hondou Insight, se začal v USA prodávat v roce 2000.

Nejprodávanějším hybridním vozem loni zůstal Prius. Jeho podíl na trhu se navzdory přílivu nových modelů zvýšil na 51 procent ze 43 procent v roce 2006. Z jednotlivých států je největší zájem o hybridní vozy v Kalifornii, která měla na celkovém počtu registrací podíl 26 procent. Následovaly Florida, New York, Texas a Washington.

Podle Millera prodej hybridních vozů neochabne ani v letošním roce a mohl by stoupnout nejméně o 30 procent. A to i přesto, že prodej osobních aut v USA by měl být letos kvůli vysokým cenám benzinu a slabé ekonomice nejnižší za více než deset let, napsala agentura AP.