Hlavní obsah

Honda Accord - libě znějící tóny letos po osmé

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Honda Accord počátkem léta vstoupí na evropské trhy, český nevyjímaje. Novinka je už osmou evolucí původního Accorda ze sedmdesátých let. Co se změnilo oproti sedmé generaci? V čem je lepší?

Článek

Nový model, který svými rozměry spadá do střední třídy, se opět nabízí ve verzích, tedy sedan a kombi. Představovaná osmá generace Accordu vypadá sportovněji než tomu bylo dříve, stačí se podívat na fotografie a rozdíl je ihned patrný.

Verze sedan i Tourer (kombi) sdílí novou platformu, přičemž přibližně 75 procent dílů je u obou automobilů společných. Obě verze mají totožný rozvor náprav 2 705 mm, což představuje nárůst o 35 mm u sedanu a zkrácení o 15 mm u kombi.

Šířka obou provedení je 1 840 mm, což je o 80 mm více než u předcházejícího modelu. Díky tomuto nárůstu je kabina vpředu i vzadu prostornější. Větší šířka se odráží také v rozchodu kol, který vzrostl o 75 mm na současných 1 590 mm.

:. Osmá generace Hondy Accord - sice má menší kufr než dříve, ale už není hranatá jako dřív - nové "šaty" ji podle nás sluší... Souhlasíte?

Přídi dominuje výrazná mřížka chladiče, která podle Hondy připomíná štít. Na jeho křivky plynule navazují přední světlomety, zatímco horní hrana nárazníku plynule přechází do předních blatníků.

Přibližně 50 procent karosérie Hondy Accord včetně je vyrobeno z vysokopevnostní oceli, která umožňuje zvýšení pevnosti bez nárůstu hmotnosti.

Tři motory - turbodiesel kompletně přepracován

Na první pohled se nabídka motorů nového modelu jeví do značné míry podobná té, která byla k dispozici pro předcházející generaci modelu Accord. Kromě jediné nové pohonné jednotky (2.2 i-DTEC ) byly stávající dva motory upraveny tak, aby měly nižší spotřebu a emise. Mimochodem, všechny agregáty pro nový Accord splňují emisní normu Euro 5, jenž začne platit za dva roky.

Nový turbodiesel 2.2 i-DTEC má výkon 150 koní při 4 000 otáčkách a točivý moment 350 Nm při 2 000 otáček. V praxi tyto hodnoty znamenají zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,6 sekund a maximální rychlost 212 km/h. Průměrná spotřeba nafty dosahuje hodnoty 5,6 l/100 km.

:. V nabídce jsou celkem tři motory, dva benzínové a jeden turbodiesel.

Patrně nejvýznamnější změnou je přechod ze systému pracujícího s tlakem 1600 barů, který využíval solenoidové vstřikovače, na systém pracující s tlakem 1800 barů, který využívá piezo-elektrické vstřikovače schopné zajistit přesnější vícestupňové vstřikování.

Nové uspořádání výfukového systému zahrnuje katalyzátor a filtr pevných částic DPF sdružené společně do jednoho tělesa a umístěného hned za sběrným potrubím v blízkosti motoru. Tato nová pozice omezuje pokles teploty spalin a díky poloze v motorovém prostoru se zkracuje doba potřebná pro dosažení provozní teploty. Zlepšila se také účinnost recirkulace výfukových plynů EGR, a to zejména díky přesnějšímu řízení ventilu a systému vodního chlazení.

Všechny tři motory jsou spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou; oba benzínové motory mohou být volitelně vybaveny také pětistupňovou automatickou převodovkou.

Společná platforma, vylepšený podvozek

Obě karosářské verze sdílejí novou platformu se systémem zavěšení předních kol s dvojitým lichoběžníkem a s víceprvkovou zadní nápravou. Geometrie zavěšení předních kol byla navržena tak, aby v porovnání s předchozím modelem omezovala „ponořování“ přídě při prudkém brzdění.

Také konstrukce zavěšení zadních kol má za cíl zabránit zvedání zádi při brzdění. Díky dvěma diagonálním ramenům, třem bočním ramenům a nosníku s vysokou tuhostí je zadní náprava vyladěna tak, aby byla schopna rychle reagovat na pokyny řízení a aby přispívala k pocitu jistoty.

Motor a palivové nádrže jsou o 18 mm níž, což má za následek zlepšení stability v zatáčkách. Za eliminací výraznějších bočních náklonů pak stojí zejména rozchod předních i zadních kol zvětšený o 75 (!) mm.

K vyššímu komfortu jízdy přispívají zejména větší zdvih zavěšení kol vpředu i vzadu, nové uložení přední nápravy a „plovoucí“ uložení zadní nápravnice, umožňující lepší pohlcování nárazů a hluku od vozovky.

Model Accord je jako první sériově vyráběný vůz Honda vybaven tlumiči, využívajícími vnitřní deformovatelné membrány. Zatímco většina konvenčních tlumičů je naladěna tak, aby při různých rychlostech poskytovala kompromis mezi komfortem jízdy a sportovními jízdními vlastnostmi, nové tlumiče Super Progressive Valve byly zkonstruovány tak, aby zajišťovaly ideální tlumení při nízkých i při vysokých rychlostech.

Nová Honda Accord se v obou karosářských verzích začne prodávat v polovině června. Ceny zatím tuzemský dovozce nezveřejnil.

Porovnání verze sedan a kombi
sedankombi
Délka (mm)47254740
Šířka (mm)18401840
Výška (mm)14401470
Rozvor (mm)27052705
Zavazadelník (dle VDA - po hranu oken)460 l395 l
Palivová nádrž70 l70 l
Hmotnost (dle motorizace)1484 - 1663 kg1507 - 1777 kg

Reklama

Související témata:

Související články

Nová Honda Accord bude bez hybridu

Už příští rok bude představena nová Honda Accord a do prodejů půjde po polovině roku. Podle prvních informací však tento nový vůz nebude mít hybridní pohon.

Nová Honda Accord a první fotografie detailů

Honda potřebuje obměnit modelovou řadu Accord. A již tento rok se objeví tento velmi důležitý model v Evropě a setkáme se sním pravděpodobně už v Ženevě. Nyní...

Výběr článků

Načítám