Zvýšení výroby zřejmě z naprosté většiny pokryjí zahraniční pobočky firmy v Číně, Indii a nová pobočka v jižní Americe. Škoda v roce 2007 prodala 630 032 aut, letos plánuje prodej zvýšit na 759 000 vozů, příští rok na 872 000 a v roce 2010 na 1,01 miliónu. Plán by podle Kopeckého mohl ohrozit jen útlum celého automobilového průmyslu, s tím ale firma nepočítá. Právě proto chce v roce 2018 zvýšit výrobu na 1,5 miliónu.

V Česku se z toho bude vyrábět asi 700 tisíc vozidel. V případě rozšíření závodu ve Vrchlabí by to mohlo být asi 900 000 kusů, poznamenal Kopecký. Zbytek přeberou zahraniční pobočky. Kromě továren v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí má automobilka závody v Číně, Rusku, Indii a na Ukrajině.

Loni v nich vyrobila 78 527 aut. V březnu navíc v bratislavském závodě německé mateřské společnosti Volkswagen zahájila sériovou výrobu modelu Octavia, letošní plán je 20 000 aut. Do budoucna budou pro firmu nejvýznamnější Čina, Rusko, Indie a Ukrajina. "Teoreticky by mohl přibýt Vietnam a pravděpodobně i Argentina nebo Brazílie, možná obě tyto země," popsal Kopecký.

Nová Škoda Fabia:. Škoda Fabia - fabia je v Česku po léta nejprodávanějším modelem, který mladoboleslavská automobilka vyrábí. foto: Škoda

Po roce 1990 udělala Škoda podle Kopeckého chybu, že odešla z východních trhů a podcenila indický a čínský trh. "Teď je tam potřeba velmi rychle nastoupit," míní Kopecký. Navíc Škoda cítí příležitost také v jižní Americe.

Automobilka je největším tuzemským exportérem. Na celkovém vývozu se podílí 7,5 procenty. Loni vyvezla auta, náhradní díly a další komponenty včetně příslušenství za 184,9 miliardy Kč. Celkem loni továrna utržila 222 miliard korun, čistý zisk byl rekordních 15,98 miliardy korun. Zvýšení výroby zřejmě z naprosté většiny pokryjí zahraniční pobočky firmy v Číně, Indii a nová pobočka v jižní Americe.