Britský výrobce supersportů přichází na trh s modelem Superlight R500. Slovo „superlight“ naprosto odpovídá receptu na to, jak udělat supersport i s relativně slabým motorem: zajistit, aby auto vážilo co nejméně kilogramů. Pak si ve zrychlení na stovku a na zatáčkovitém autodromu můžete vyšlápnout i na hvězdy typu Porsche 911 GT3, o všech vozech Ferrari či Lamborghini ani nemluvě.

Caterham R500 je tak lehký, jak jen může být. Váží pouhých 506 kilogramů. Při pevném startu dokáže sprintovat z klidu na šedesát mil v hodině (0-96 km/h) za 2,88 sekund! Maximální rychlost 150 mil v hodině (240 km/h) vás neohromí, ale pro okruhový speciál bohatě stačí.

A jaký že supermotor pohání Caterham R500? Na půltunové auto stačí dvoulitrový čtyřválec od Fordu. Dává výkon 263 koní v 8500 otáčkách za minutu a 240 Nm točivého momentu, jenž vrcholí také pěkně vysoko - při 7200 otáčkách za minutu.

Caterham R500 má jeden z nejlepších poměrů výkon/hmotnost na světě. Konkuruje mu například Ariel Atom.:. Caterham R500 má jeden z nejlepších poměrů výkon/hmotnost na světě. Konkuruje mu například Ariel Atom.

Převodovka je manuální, šestistupňová. K dispozici je rovněž sekvenční převodovka. K fantastickému poměru výkon/hmotnost si připočtěte nízké těžiště, dlouhý rozvor, špičkové jízdní vlastnosti a pohon zadních kol – a stojí před vámi ideální supersport na nedělní vyjížďky na autodromu. A že nemá střechu a sedí se v něm nepohodlně? To jsou přeci nepodstatné maličkosti...

Pohled na spartánský, leč funkční interiér. Na snímku s pravostranným řízením.:. Pohled na spartánský, leč funkční interiér. Na snímku s pravostranným řízením.

Prodejní cena Caterhamu Superlight R500 začíná na částce 36 995 liber, tedy vzhledem k současné silné české měně nějakých 1 154 000 korun.