Značná pozornost byla věnována problematickému studenému startu. Zatímco inženýři z vývoje Mercedesu již schopnosti startování palivových článků do teplot -25 stupňů Celsia technicky vyřešili, ve Švédsku se ověřovalo, zda systém bude fungovat i během jízdních testů v chladném prostředí.

Technický základ tvoří systém palivových článků, který Mercedes-Benz představil v roce 2005 u prototypu F 600 HYGENIUS. Kompaktnější palivový článek pracuje efektivněji než jeho minulá generace. Je asi o 40 procent menší, má ale o 30 procent větší výkon při 16 procentním snížením spotřeby.

Kromě toho se tento systém vyznačuje schopností dobrého studeného startu. K tomu slouží elektrické turbodmychadlo pro dodávku vzduchu a nový zvlhčovací a vysoušecí systém. Zajímavé je, že například systém stability směru jízdy (ESP) se musí naladit odlišně než u vozidla poháněného spalovacím motorem.

:. Test Mercedesu, který je poháněn palivovými články. Díky tomu má nulové emise.:. Čerpání vodíku do nádrže.

V roce 2010 slibuje Mercedes první sériový vůz

V létě 2010 přijde Mercedes-Benz na trh s prvním sériovým automobilem s bezemisním pohonem, jenž bude poháněn právě palivovými články. Výkon elektromotoru je nyní 100 kW/136 k a jeho maximální točivý moment 320 Nm. Principem pohonu je reakce vodíku s kyslíkem, které vyrobí elektrickou energii, pohánějící automobil.