První etapa se jela částečně za tmy a tak naznačila, kde se budou obě posádky na výsledkové listině pohybovat. Karel Trněný po malé krizi hned v úvodu prvního rychlostního testu raději zvolnil a do konce prvního dne zkoušel, co auto umí a kde jsou jeho možnosti.

Sláva Ducháček na první etapu volil jistotu v podobě měkčí směsi pneumatik a stejně, jako Karel Trněný, zjišťuje limity vozu. Druhá etapa přinesla hned v úvodu déšť, a proto bylo nutné znovu volit vhodné pneumatiky. Obě posádky se pro první rundu shodují na médiu.

Jak se později ukáže, vody je hodně a pneumatiky nefungují zcela správně. Jezdec Sláva Ducháček dostává defekt a mění pneumatiku přímo na rychlostním testu – znamená to ztrátu cca. 5 minut. Při druhé rundě trať pomalu osychá a mokré pneumatiky znovu nejsou dobrou volbou.

Nejen v krušných chvílích byla zkouška Seznam.cz Rally Teamu velkou podívanou pro všechny přihlížející. :. Nejen v krušných chvílích byla zkouška Seznam.cz Rally Teamu velkou podívanou pro všechny přihlížející.

Učit se, učit se a učit se

Celá soutěž se tak nese v duchu Komenského věty – učit se, učit se a učit se. Valašská Rally se pro Seznam.cz Rally Team stala náročnou zkouškou. Manažer týmu Radek Majer to komentuje zcela optimisticky:

„Kluci splnili přesně to, co jsem jim před závodem říkal. Naučili se ovládat techniku, zbytečně neriskovali a dovezli sebe i auta v pořádku do cíle.“ Podobnou taktiku budou jezdci volit i pro další závod, který se pojede na Šumavě. Posádky vozů mají za úkol se s novou technikou dál učit. Slušné výsledky bude Seznam.cz i jeho partneři (Enterprise Media a APM Automotive) vyžadovat už od dalšího závodu.

Jak to viděli jezdci

Náročná trať i proměnlivé počasí při závodu přinesly nejvíce starostí jezdcům. Takhle to např. viděl Karel Trněný: „Hned v úvodu páteční soutěže přišla velká rána do vazu: na prvních brzdách jsme dostali ve velké rychlosti „hodiny“.Nebyl to dobrý začátek, výrazně ovlivnil pohodu a psychiku.

Sobota pak byla obtížná vzhledem k proměnlivému počasí, které vždy ovlivňuje můj výkon. Navíc usednutí do N-ka po osmi letech je výrazně těžší, než jsem předpokládal. Auta se výrazně změnila. Opravdu se jede rychle, hodně rychle.“

Některé momenty závodu byly opravdu těžké

I druhý jezdec Sláva Ducháček přemýšlí o těžkých momentech závodu: „Před startem jsme měli trochu obavy z neznámé tratě, taky z nového auta a z odpovědnosti za něj. Po startu 1RZ a projetím pasáže několika zatáček jsme zjistili , že rozpis, který jsme doposud používali, je na tento vůz téměř nepoužitelný."

"Na RZ8 (Odry) jsme i přes opatrný průjezd šotolinou (vhodnou pro Offroad) prorazili levou přední gumu. Její výměna nám v nepříznivých podmínkách trvala 5 minut. Dobrý pocit jsem měl až na poslední RZ na okruhu Juřinka,“ dodal.

Nakonec shrnuje slovy: „Soutěž byla velice těžká a počasí jí udělalo ještě náročnější. Na první start s EVO9 to nebyla dobrá kombinace, ale dojeli jsme do cíle a získali tak nové zkušenosti.“

Další testy již brzy

Příští soutěžní zkouškou bude soutěž Rally Šumava. Seznam.cz Rally Team zde budou reprezentovat dvě posádky ve složení Karel Trněný – Václav Pritzl a Sláva Ducháček – Petr Dufek.