Výroba malých sérií replik legendárních osobních aut v kopřivnické automobilce, o které jako první informoval server ihned, je ovšem zatím jen ve stadiu příprav studie proveditelnosti.

Tatra údajně zvažuje výrobu maximálně čtyř stovek replik T 603, tatraplánů nebo typu T 700, posledního před zánikem výroby osobních automobilů v roce 1998.

"Podle mých informací se opravdu uvažuje o částce padesáti tisíc dolarů, samozřejmě záleží na výbavě, typu vyráběného vozu, vše je zatím v oblasti plánů, ceník zatím neexistuje,“ uvedl ředitel kopřivnického technického muzea Lumír Kaválek.

Vůz Tatra 600 (Tatraplán) na archivním snímku z října 1947. Automobilka Tatra z Kopřivnice na Novojičínsku plánuje výrobu osobních aut ve stylu retro.Vůz Tatra 600 (Tatraplán) na archivním snímku z října 1947. Automobilka Tatra z Kopřivnice na Novojičínsku plánuje výrobu osobních aut ve stylu retro.foto: ČTK/Jiří Rublič

Nejen pro papaláše

Podle znalce tatrovácké historie Karla Rosenkranze bylo Tater 603 v letech 1955 až 1975 vyrobeno 20 422 kusů. "Nejprve se jejich cena pohybovala v rozmezí 105 až 110 tisíc korun, později se zvýšila na téměř 200 tisíc korun,“ řekl Rosenkranz a dodal, že k šestsettrojce se jen tak někdo nedostal. Převážně byla určena podnikům, případně stranickým funkcionářům. "Nebo ji získal nějaký zasloužilý horník. Občas se říká, že to byly papalášské vozy, ale to nemám rád. Auta za to přece nemohla,“ dodal Rosenkranz.

Předsedkyně Tatra Veteran Car Clubu Alena Čípová si myslí, že repliky koupí hlavně zahraniční zájemci. "V cizině je po starých tatrovkávch obrovský hlad, sběratelé jsou z nich naprosto unešeni. Tam bych viděla hlavní kupní sílu,“ uvedla Čípová.