Nová generace modelu 307 dostala o jedničku větší číslo (kam to dojde? To bude za dvanáct let model 311?) a především mnohem větší a hezčí karoserii.

Oči šejdrem

Když mluvíme o hezčí karoserii, musíme vztyčit varovně prst a mentorovat nad tím, zda je dobrá tak výrazná příbuznost mezi jednotlivými řadami vozů. Když někomu dáte do ruky dvě fotografie 207 a 308 s ánfasu, bude se dlouho rozmýšlet, který je který vůz. Mají své nezaměnitelné znaky, ale kdo z nás se kouká na tvar mlhovek? Prostě je tu velká lví tlama, nos jak z formule 1 a stejná světla. Ale když se to líbí, tak proč to nenaroubovat na všechny výhonky, že?

V interiéru je to také typický Peugeot, ale tady už musíme především chválit. Zde je cítit že si Francouzi dali hodně záležet. Plasty jsou vysoce kvalitní, všude jsou přesně spoje a lícování a nikde nic nevrže a nerachotí. Tohle auto poskočilo o třídu výš v kvalitě.

Prostorově je na tom 308 také velmi dobře. Nárůst rozměrů se projevil především v prostoru pro kolena na zadních sedadlech, ale také na zavazadelníku. Jeho 348 l je slušná výzva pro nákupní vozíky supermarketů a jen vyšší nakládací práh je menší překážkou.

Bon voyage

Peugeot 308 je typickým francouzským produktem. Podvozek dostal sice o něco vylepšené nápravy, ale jde spíš jen o marginální otázky. Tužší pružení je spíš důsledkem zvětšené váhy vozu. Vzadu vlečená ramena se zkrutným příčníkem jsou standardem ve třídě, ale perfektní jízdní vlastnosti hovoří spíš ve prospěch dražšího a náročnějšího multilinku.

Také řízení a řazení poznáváme. Volant má velmi dobré nastavení co do tuhosti, ale cit pro přední kola tady chybí. Člověk se tak stává spíš účastníkem jízdy s počítačovým simulátorem, než s reálným vozem. A řazení? To je kapitola sama pro sebe. Ve Francii snad neumějí ani vyrobit převodovku bez "míchání polévky".

Ideál

Již několikrát jsme se zmínili pro naší slabost pro motor 1.6 HDi. A ani tady nezklamal. Je to prostě motor, který má vše, co se od něj očekává. Velký výkon (80 kW), dostatečný točivý moment (240 N.m), nízkou spotřebu (málo nad 5 l na 100 km) a především velmi klidný a vyrovnaný chod v celém spektru otáček. Není to žádný sypač popela a přitom má všechny přednosti turbodieselu. Takže i v tomto hatchbacku je s ním velká spokojenost.

Cenový standard

Při koupi Peugeotu má každý zákazník výhodu, že ví, že cena nebude nikdy přemrštěná. Dovozce si libuje ve slevách a speciálních akcích a ani původní cenové hladiny nejsou nijak extra vysoké. Především ne při pohledu na výbavu.

Náš motor se 110 koňmi přijde v základní třídveřové verzi na 536 900 Kč, jenže v tom je ABS, čtyři airbagy, centrál, elektricky stahovatelná přední okna, klimatizace apod. Stačí však počkat na nějakou slušnou slevičku, nebo "ukecat" dealera a je rázem situace ještě o něco radostnější. Tedy pokud chcete typicky francouzské auto s jeho přednostmi (např. pohodlný podvozek) i neduhy (např. pohodlný podvozek).

Technické údaje
Peugeot 308 1.6 HDI 110 HP
Motor
Zdvihový objem1560 ccm
Max. výkon80 kW při 4000 ot./min
Max. točivý moment240 N.m při 1750 ot./min
Spotřeba (l na 100 km)
Město6,2
Mimo město4,1
Kombinace4,9
Výkony
Max. rychlost191 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/hod11,3 s
Převodovka
pětistupňová manuální
Rozměry a objemy
Délka4276 mm
Šířka1815 mm
Výška1498 mm
Rozvor2608 mm
Objem zavazadelníku348/1201 l
Provozní hmotnost1472 kg
Ceny
Základní cena vozu414 900 Kč
Cena testované motorizace539 900 K