Na první pohled je vozítko Classic Plus spíš k smíchu. Miniaturní, tenké, jen pro jednoho člověka. Jenže pak se stačí pořádně zadívat na konstrukci, prohodit pár slov s majitelem a konstruktérem v jedné osobě...

Classic Plus je prostě vozítko (o autě se nedá mluvit), které v sobě spojuje prvky automobilu a motocyklu stojí na čtyřech motocyklových kolech. To proto, aby měly co nejmenší valivý odpor. Vozítko totiž pohání velmi slabý elektromotor o výkonu v rozmezí 900 W až 2,5 kW podle typu. O energii se stará dvojice či čtveřice akumulátorů. Díky nim je dojezd od 40 do 100 km.

Vozítko má na sobě nástavbu, která může být buď polouzavřená bez dveří, nebo zcela uzavřená, ale s možností odklopení střechy. Za sedadlem řidiče se pak nachází malý prostor pro zavazadla.

Proti malé šířce je výška 180 cm až směšná.Proti malé šířce je výška 180 cm až směšná.foto: Novinky/Jan Čech

Classic je ovšem nejzajímavější v tom, že je možné jej přizpůsobit různým lidem. Podle Marca Klausera, jednoho z pracovníků firmy, který byl přítomný na výstavě, je Classic určený především pro staré a tělesně postižené lidi, kteří mají zhoršené pohybové schopnosti.

Malá dílna dokáže upravit například ovládání na řídítkách tak, že je možné vše ovládat jen jednou rukou. Také je možné si vybrat, zda bude mít Classic pedály či ne, jestli dostane otočné sedadlo na lepší nástup apod.

V létě jde díky bajonetovým pantům odmontovat zadní část střechy.V létě jde díky bajonetovým pantům odmontovat zadní část střechy.foto: Novinky/Jan Čech

Kdo by chtěl Classic Plus zakoupit, bude muset sáhnout celkem hluboko do kapsy. Kusová výroba neumožňuje stáhnout náklady příliš nízko, takže základní cena je někde kolem 20 000 švýcarských franků (320 000 Kč). Za další příplatky je možné doobjednat automatickou parkovací brzdu, kontrolu stability, pomocníka pro sjíždění kopců a další již vyjmenované speciality.