„Důvodem tohoto rozhodnutí je posílení prodeje značky Kia v Evropě,“ řekl Právu mluvčí Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) Petr Vaněk. Doplnil, že momentálně je to sice rozhodnutí platné, ale do spuštění výroby se ještě může změnit. „MPV je multifunkční vozidlo. Má tři řady sedadel, je sedmimístné s možností variabilní úpravy. Zadní sedačky lze vyndat,“ doplnil.

Zkušební výrobu aut HMMC plánuje spustit v září, sériová výroba má podle oficiálního harmonogramu začít na jaře 2009, firma se však snaží termín urychlit a se sériovou výrobou by chtěla začít už v lednu příštího roku. „Samozřejmě máme zájem začít co nejdříve, ale bude záležet na vydání integrovaného povolení a kolaudaci závodu,“ řekl Vaněk.

Model Hyundai i30, který byl vyvinutý pro evropského zákazníka a jímž výroba v nošovické automobilce odstartuje, se zatím vyrábí v jihokorejském Ulsanu. Na českém trhu se prodává od loňského července.

Vyrábět se zde může až pět modelů

Nošovická automobilka bude mít podle Vaňka potenciál pro výrobu pěti modelů aut. V první fázi bude vyrábět dva typy aut o celkové produkci 200 tisíc vozů ročně. „Z toho 120 tisíc má být vozidel Hyundai i30 a 80 tisíc vozů Kia,“ upřesnil. Přidáním třetího modelu do výroby v roce 2011 se má výrobní kapacita nošovického závodu zvednout na 300 tisíc vozidel ročně.

Zájem o práci v automobilce je podle Vaňka velký. Nyní HMMC zaměstnává 854 lidí (údaj je ze 4. března a roste prakticky denně). Letos se má počet zaměstnanců nové továrny zvýšit na zhruba dva tisíce, koncem příštího roku má závod zaměstnávat 2700 a v roce 2010 bezmála 3500 lidí.

Stavba prvního evropského výrobního závodu Hyundai začala v nošovické průmyslové zóně loni v březnu, celková investice má přesáhnout miliardu eur. Koncem ledna bylo proinvestováno přes 10 miliard korun, údaj o objemu realizované investice ke konci února zatím podle Vaňka není k dispozici.