Není to ani motocykl, protože je to dvoustopý vůz. Není to však auto, protože má řídítka a tvary motocyklu. Není to prostě nic, co by se dalo dnes někam zařadit.

Pendolauto ale v sobě spojuje výhody motocyklu a dvoustopého vozu. Takový samohyb totiž má malý odpor vzduchu, dokáže tedy jet neuvěřitelně rychle a zvládnout zrychlit za minimum času. V zatáčkách se díky speciálnímu systému zavěšení kol dokáže naklonit a vyvážit tím odstředivé síly. Zároveň však přenáší sílu na vozovku dvojnásobkem styčných ploch a je mnohem stabilnější.

Sbarro PendolautoSbarro Pendolautofoto: Novinky/Jan Čech

Možná, že se vám tento princip nezdá být až tak nový. Máte pravdu - Yamaha nedávno představila koncept Tesseract, který je na stejném principu. Dál si můžeme třeba vzpomenout na netradiční tříkolový skútr Piaggio MP3. Ale Sbarro je z nich zcela určitě nejhezčí. Škoda jen, že se jedná o jediný designerský prototyp.