Volkswagen se rozhodl, že vůz nebude kupé, ale nasadí mu typický tvar hatchbacku. Možná, že to je dobře, protože tohle je dnes nejprodávanější tvar auta, možná že ne. Ozývaly se totiž i hlasy, že hatchbacků je už dost a teď by to chtělo něco „fajnového“.

Ale ať je to jak chce, Scirocco vypadá celkem dobře. Celkem proto, že proti konceptu Iroc ztratil dost na své velké dravosti. Přední maska je sice nejsportovnější v celé paletě vozů VW, ale Iroc vypadal se svým vystouplým čenichem přece jen o něco lépe.

Volkswagen SciroccoVolkswagen Sciroccofoto: Novinky/Jan Čech

Interiér patří do rodiny VW a je to na něm dost znát. Středový panel z Volkswagenu Golf, kaplička přístrojů taktéž a jen pěkný malý volant s fajnově velkým průřezem a bezvadná sedadla se odkazují k novému vozu.

Dále čtěte:
První odhalení Volkswagenu Scirocco

Automobil bude vybaven celkem širokou paletu motorů, které budou zahrnovat jak zážehové, tak i vznětové verze. Ti nejméně nároční budou mít agregát s výkonem 90 kW, ti s nejsportovnějšími sklony si pak jistě rádi pořídí dvoulitr TFSI se 147 kW.

Volkswagen SciroccoInteriér Volkswagenu Scirocco

Automobil se dostane do výroby v srpnu tohoto roku, takže samozřejmě ještě cenu nemůžeme očekávat. Šéf Volkswagenu Martin Winterkorn o vozu řekl, že by měl být cenově na nižší úrovni, než je konkurence. Ale který vůz se ke konkurenci řadí? BMW 1 nebo Audi A3?