Hlavní obsah

ŽENEVA ŽIVĚ: sériová Toyota iQ

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Toyota měla velké problémy při konstrukci svého mikroauta s názvem iQ. Ty ale překonala a dokázala se snad vypořádat jak s technickými překážkami, tak i cenovou politikou.

Foto: Jan Čech, Novinky

Nová Toyota iQ

Článek

Automobil s obsaditelností 3+1 je konkurentem těch nejmenších automobilů na trhu.

S délkou 2985 mm a rozvorem 2000 mm patří dokonce k těm naprosto nejmenším a může konkurovat i dvoumístnému Smartu ForTwo. Výška karoserie 1500 mm zase zaručuje, že i když se snažili konstruktéři většinu důležitých částí nacpat pod podlahu, zůstane dostatek místa i na hlavu.

Nová Toyota iQfoto: Novinky/Jan Čech

Největší překážkou v konstrukci je však bezpečnost karoserie. Plechy se prostě musí bortit, aby byla zaručena pasivní bezpečnost. Jenže byl problém i s aktivní bezpečností. Vzadu totiž má být originální zadní airbag, který ochrání cestujícího na zadním sedadle v kontaktu s pátými dveřmi. K tomu připočtěte nutnost někam nacpat motor, nápravy a vše zastřešte snahou o co nejnižší cenu a jistě konstruktérům závidět nebudete.

Ovšem jejich práci obdivovat nyní můžeme. Kupříkladu motorový prostor - ten má sice velmi kompaktní rozměry, ale vejde se sem klasické motory použité v Toyotě, patrně včetně tříválce 1,2 l z modelu Aygo.

Ovšem jejich práci obdivovat nyní můžeme. Kupříkladu motorový prostor - ten má sice velmi kompaktní rozměry, ale vejde se sem klasické motory použité v Toyotě, patrně včetně tříválce 1,2 l z modelu Aygo.

Navíc je nově zkonstruovaný i diferenciál s převodovkou, který úpravou dokázal posunout kola ještě více kupředu a zvětšit tím prostor pro cestující o dalších 100 mm. Zajímavé je také použití jen 40 mm tlustých opěradel předních sedaček, aby bylo místo pro kolena vzadu co největší.

:. Nová Toyota iQ

Reklama

Související témata:

Související články

FRANKFURT: Toyota iQ

Možná si vzpomínáte na již dva roky starý koncept Endo. Tohle auto se tak designérům a konstruktérům zalíbilo, že s očima přilepenýma na jeho křivkách začali...

Mikrotoyoty se jen tak nedočkáme

Toyota by chtěla připravit během dalších dvou let mikrovůz, který by konkuroval například Smartu nebo novému Volkswagenu, který byl ve Frankfurtu představen...

Toyota iQ: zase o něco chytřejší minivůz

Ženevský autosalon je tradičním nástrojem na prezentaci nejen sériových vozů, ale i jejich předsériových verzí. Mezi ně se zařadí Toyota iQ, která se zase...

Výběr článků

Načítám