Asi největším problémem bylo zpožděné otevření airbagů, takže se zcela minuly účinkem. Nissan však oznámil, že tento problém se týká jen několika kusů z období poloviny roku 2007. Změnu řízení výstřelů airbagu u Nissanu již upravily a pozvou majitele těchto vozů k přeprogramování. Automobil s touto úpravou pak půjde ještě jednou k nárazovému testu.

Jenže toto nebyl jediný problém. Vůz totiž neprokázal, že by jeho rámová konstrukce byla velkým přínosem a struktura kabiny byla při čelním nárazu zdeformovaná. Především prostor pro nohy u řidiče se o dost zmenšil, pedálová skupina se posunula o 200 mm do kabiny a holeň figuríny byla vystavena velkému riziku poranění.

Řidič měl ohroženou hlavu pozdě vystřeleným airbagem a holeň nohy.:. Řidič měl ohroženou hlavu pozdě vystřeleným airbagem a holeň nohy.

Také palubní deska nebyla hodnocena jako zcela bezpečná, velké riziko bylo vyhodnoceno i v oblasti řidičova hrudníku. ten byl vystaven velkým silám díky nestabilitě kabiny a přílišnému tlaku pásu.

Zde si můžete prohlédnout video z nárazového testu

U spolujezdce došlo k ohnutí krku vzad, což je velmi vysoký risk pro život ohrožující zranění.

Při bočním nárazu už byla situace o něco lepší. Ve standardním testu nárazu ploché překážky získal vůz plný počet bodů, náraz na kůl však nebyl proveden, protože Navara nemá ve standardní výbavě hlavové airbagy.

Výsledek testu Nissanu Navara (počet hvězdiček z max. možných)
Ochrana posádky0,5/5
Ochrana dětí3/5
Ochrana chodců2/4

Výsledkem by byla v ochraně posádky jedna hvězdička. Euro NCAP jí však za nedodržení podmínky minimálního počtu bodů v jednou hledisku strhlo.

Ochrana dětí byla na standardní úrovni srovnatelné s jinými vozy. Snad jen označení úchytů Isofix by mohlo být lepší.

Nissan Navara je ohromný vůz, který v bezpečnosti pro chodce asi rekordmanem nebude. Především při srážce s dítětem je velký problém ten, že tělo se nemá kam odvalovat a hlava se setká s maskou chladiče. U dospělého člověka se však místo, kam by dopadla hlava, vyprofilovalo jako velmi bezpečné.