Nová generace vozu bude nabízena s dvojicí motorů, trojicí převodovek a ve dvou stupních výbavy. Základní cena se zážehovým motorem 3.7 V6 je 860 000 Kč.

Víc na silnici, víc do terénu

Nový Cherokee byl vylepšen tak, aby se automobil dokázal popasovat jak s náročným terénem, tak se v něm dalo proti minulé generaci jet mnohem komfortněji i na silnici. Především to má na svědomí změna podvozkové skupiny. Vpředu se setkáváme s zavěšením s nestejně dlouhými rameny, vzadu pak s pětiprvkovým zavěšením. Nově naladěné bylo i pružení a řízení je nyní systémem pastorku a hřebenu.

Jeep CherokeeNový Jeep Cherokee

Velké změny se však staly i na podvozku. Zde najdeme systém Selec-Trac II, což je pohon všech kol. Ten disponuje proti americké verzi i odepnutím přední nápravy, takže vůz může jezdit i v režimu 2WD.

Pokud se však ovladačem zařadí 4WD Auto, systém automaticky monitoruje prokluzy kol a dokáže samočinně rozdělit přes diferenciály točivý moment. Pozice 4WD Lock pak uzamkne diferenciály na jednotlivá kola v ideálním případě posílá 25 % celkového točivého momentu, ovšem přes redukční převod 1:2,72.

Velký zážehový i velký vznětový

Automobil je na našem trhu prodáván s velkým zážehovým šestiválcem o objemu 3,7 l s výkonem 151 kW a točivým momentem 314 N.m při 4000 ot./min. Jeho velkou nevýhodou asi bude spotřeba, která se v kombinovaném provozu podle tabulek pohybuje na hranici 11,7 l na 100 km.

Technické údaje
Motor3.7 l2.8 CRD2.8 CRD
Objem (ccm)370027772777
Výkon (kW)151130130
Převodovka4st Aut6st Man5st Aut
Toč. moment (N.m)314410460
při ot./min400020002000
Max. rychlost (km/h)193180179
Komb. spotřeba (l na 100 km)11,78,69,4
Rozměry vozu d x v x š (mm)
4493 x 1839 x 1736

To asi mnohem prodávanější bude zcela nový turbodiesel s objemem 2777 ccm, který dává výkon 130 kW. Točivý moment se různí podle toho, s jakou motor spolupracuje převodovkou. S šestistupňovým manuálem je to 410 N.m při 2000 ot./min, u pětistupňového automatu pak 460 N.m při 2000 ot./min. Kombinovaná spotřeba je 8,6 resp 9,4 l na 100 km.