Vůz vybavený tzv. nouzovým voláním (Emergency Call) shromažďuje všechny údaje o vozidle a ty samostatně po srážce vyšle na dispečink záchranných služeb. Z nich se operátor nedozví pouze to, že se nehoda stala na konkrétním místě popsaném souřadnicemi GPS, ale mnohem víc. Informace o vozidle totiž poskytnou komplexní obrázek o tom, co se s vozidlem stalo (odhalí to senzory podélného a příčného zrychlení), jaké mohou být hmotné škody a také, co se mohlo stát posádce.

Okamžitě po nehodě se tak může operátor spojit s příslušným sborem a vyslat jej na místo, aniž by musel čekat na informace od účastníků nehody nebo svědků.

Samozřejmě, že následná informace z telefonu nebo vlastní zavolání z automobilového Emergency Callu je následně také nutné, aby se operátor dozvěděl podrobnosti a případně mohl poskytnout odbornou pomoc, například při podávání první pomoci.

Automatický Emergency Call bude k dispozici zatím jen v některých státech světa, jako je USA, Austrálie, Kuvajt, Itálie a Německo.

EU chce povinné tísňové volání ve vozech

Evropská komise navrhla již na konci minulého roku, že by se měla všechna nová vozidla povinně vybavovat zařízením pro nouzové volání.

Zatím jsou tato jednání s výrobci automobilů neukončená, ale podle posledních zpráv se zatím většina výrobců kloní k témuž názoru.

Pokud by všechny automobily byly vybaveny systémem Emergency Call, mohlo by se podle odhadů v Evropě ročně zachránit až 2500 životů.