Volkswagen nasadí tento systém do svého modelu Golf. Podle prvních zpráv půjde již o možný sériový model, který by mohl být vyráběn ve několika měsících. Faktem zůstává, že Volkswagen už tento motor otestovaný má, když jej nasadil do závodu ekovozidel 2004 Challenge Bibendum v Šanghaji.

Golf by prý měl produkovat pouhých 89 g na km CO2, což znamená zvládnutí všech emisních limitů následujících let i s rezervou.

Volkswagen GolfVolkswagen Golf dostane ekologický diesel-hybridfoto: Volkswagen

BMW a X5

Německé BMW pak představí model X5 s hybridním pohonem, v němž spolupracuje dvoulitrový turbodiesel s elektromotorem. Vznětový motor má mít slušný výkon 150 kW, točivý moment 400 N.m a to vše je doplněno 14 kW a 210 N.m elektromotoru. Automobil pak má vyprodukovat 172 g CO2 na 100 km.

BMW X5 EfficientDynamics:. BMW X5 EfficientDynamics

Peugeot nevyvíjel sám

Koncern PSA se také ukáže s toto technikou, která však nepochází tak zcela z jeho dílen. Na vývoji spolupracovaly firmy jako je Bosch nebo Continetal. Peugeot o svém voze zatím uvolnil nejméně informací. Zato již oznámil, že vůz Peugeot 308 Hybrid HDi bude připraven do výroby v roce 2010.

Peugeot 308 Hybrid HDi:. Peugeot 308 Hybrid HDi

PSA navíc stále pokračuje ve vývoji, aby o rok později představila zcela novou koncepci ekologického vozu na vlastní bázi. Na tento projekt dostala také od francouzské vlády dotaci ve výši 101 miliónů euro, které však zablokovala Evropská komise, když se vyjádřila, že se tím znevýhodňují další automobilky a nepřispívá to ke konkurenčnímu prostředí. Jednání o uvolnění dotace však stále pokračují.