Článek
Koncern, který se společně s Toyotou dělí o první příčku v prodejích automobilů přitom vykázal za loňský rok zastavení poklesu poptávky a naopak v některých oblastech jí dokázal zvednout. Jenže Toyota na každém prodaném automobilu několik tisíc dolarů vydělá, GM naopak na každém prodělává.
Podle údajů Standard & Poor's Compustat firma překonala svůj předchozí rekord z roku 1992, kdy kvůli změnám v účtování příspěvků na zdravotní péči vykázala ztrátu 23,4 miliardy dolarů. Bez zahrnutí mimořádných položek loňská ztráta GM činila 23 miliard dolarů.
Příjmy automobilky loni klesly na 181 miliard dolarů z 206 miliard v roce 2006. Příjmy automobilové divize ale stouply o čtyři procenta na rekordních 178 miliardy dolarů díky poptávce na rozvíjejících se trzích a příznivému vývoji směnných kurzů.
Severoamerická divize se ale stále potýká s problémy a loni vykázala ztrátu 1,5 miliardy dolarů. Výsledky GM stáhla dolů také společnost GMAC Financial Services, ve které GM vlastní podíl 49 procent. Ztráta GMAC loni činila 2,3 miliardy dolarů, z toho GM zaúčtoval 1,1 miliardy USD.
Automobilka současně oznámila, že nabídne všem 74 000 dělníkům, kteří jsou členy odborového svazu UAW, možnost odchodu z firmy či předčasného odchodu do důchodu za odstupné. Zaměstnanci detaily nabídky obdrží v příštích několika týdnech. Ti, kteří nabídku přijmou, by měli odejít do konce června. Podobné kroky již oznámily konkurenční americké automobilky Ford Motor a Chrysler.