V USA před nějakým časem představili nový Accord. Bohužel tehdy jen pro severoamerický trh. Evropa si musela počkat na vlastní verzi. nyní tady je a zatím to vypadá, že se spíš jedná o slušný facelift, než skutečně nový model.

Automobil totiž má prakticky stejnou střední část karoserie. Vpředu a vzadu se pak změnily tvary jak na detailech, tak i celku. Kupříkladu světla se upravily do tvaru, který před dvěma dny ukázal model Acura TSX, tedy s ostrou „slzou“ ve spodní části.

Asi největší změny se objevily na kombíku. Především v zadní části už to není takový „hranáč“, který sice byl extrémně praktický, ale vzhledově schytal mnoho nepěkných přívlastků.

Nová Honda Accord:. Nová Honda Accord Tourer

Pokud se podíváme do interiéru, zjistíme, že celá přístrojová deska je zcela vyměněna. Nyní vypadá jako kombinace té předchozí s mnohem větší a luxusnější Hondou Legend.

Honda je ale známá především díky technice. Asi nejzajímavějším prvkem na voze bude dieselový agregát o objemu 2,2 l. Jedná se o zcela novou jednotku, která má označení i-DTEC. Využívá technologie piezoelektrického vícestupňového vstřikování paliva, efektivnější recirkulaci spalin a je vybaven i částicovým filtrem. Maximální výkon 110 kW není sice nic moc, točivý moment 350 N.m při 2000 ot./min také není žádnou extra hodnotou, ale předností agregátu má být velmi nízká spotřeba paliva a kultivovanost chodu.

Nová Honda Accord

:. Interiér je kombinací legendu a současného accordu.

Zážehový 2,4litrový motor má vyšší výkon – disponuje 147 kW při 7000 ot./min. a nejvyšší točivý moment 233 N.m je k dispozici při 4500 ot./min.

Posledním agregátem je zážehový dvoulitr, který byl také optimalizovaný a nyní nabídne 114 kW.

Všechny tři motory jsou spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, avšak oba benzínové motory mohou být volitelně vybaveny také pětistupňovou automatickou převodovkou.

Nová Honda Accord:. Nová Honda Accord

Nový Accord je dále vybaven inovativním systémem, který využívá schopností stabilizačního systému VSA a elektrického posilovače řízení. Tento systém nazývaný Motion Adaptive EPS sleduje výskyt nestability při jízdě na kluzké vozovce, při průjezdu zatáčkou či při brzdění a automaticky řidiči pomůže otáčet volantem správným směrem.

Tato pomoc probíhá formou lehkého natočení volantu v potřebném směru, avšak za řízení vozidla je vždy plně odpovědný řidič. Tento pomocný pohyb volantu však poskytuje řidiči dostatečný prostor pro to, aby intuitivně zareagoval a dokázal tak vlastními silami obnovit stabilitu či zkrátit brzdnou dráhu a zachoval si tak kontrolu nad vozidlem.