Hlavní obsah

Porsche 911 GT3 Cup S: s ním se tak svézt

Novinky,

Zatímco jiné automobilky si sakra rozmýšlejí, jestli mají připravovat tovární stroje na závody, Porsche ví své. Musí. Jejich inženýři připravili tedy stroj, který by měl v závodech GT3 pořádně provětrat zatuchlý vzduch - 911 GT3 Cup S.

Článek

Zákazníci se nikdy s tímto vozem na obyčejnou silnici nedostanou. Tohle auto je určeno vyloženě pro okruhy a závody seriálu FIA GT3. Ale samozřejmě, že kdo má peníze, ten si může koupit i takovýto závodní speciál a pak si pronajmout třeba okruh v Mostě...

Ten, kdo to udělá, dostane do ruky závodní volant s minimálním průměrem, zato s maximálním průřezem věnce. Však také bude třeba pořádně zatnout prsty do volantu. Vzadu si totiž tradičně „pobrukuje“ šestiválec boxer o obejmu 3,6 l. ten pochází z jiného závodního vozu - Porsche Mobil1 Supercup. Výkon však povyrostl na 324 kW (+15 kW), který je dosažitelný v 8000 ot./min.

:. Porsche GT3 Cup S

Točivý moment 430 N.m je sice solidní hodnota, ale jeho vrchol v 7250 ot./min všem z plných plic říká, že odspodu tohle auto netáhne. Tady se musí točit pekelně vysoko. Převodovka je závodní, tedy brutálně kopající sekvenční šestistupňová.

A co na to podvozek? Ni moc. Ten si totiž s tímto výkonem poradí jako nic. Jeho základ je totiž ještě o třídu výš - ve skupině GT2. Původním majitelem těchto komponent je totiž 911 GT3 RSR. Takže brzdy mají vpředu průměr 380 mm, což je jistě velmi úctyhodná velikost.

:. Porsche GT3 Cup S

Anketa

Chtěli byste si vyzkoušet řidit závodní speciál?
Ano
96 %
Ne
4 %
Celkem hlasovalo 1518 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám