Její odbyt díky novým modelům vzrostl. Vyplývá to ze zpráv automobilek z konce týdne. Celkově prodej vozů v lednu, jednom z tradičně nejslabších měsíců roku, meziročně klesl proti loňskému lednu o 4,4 procenta na 1,041 miliónu a propad zaznamenaly nejen americké Ford a Chrysler, ale i největší japonští výrobci Toyota, Honda a Nissan nebo korejská Hyundai. GM naopak odbyt vzrostl o 2,8 procenta a firma si vylepšila podíl na domácím trhu na 23,9 procenta proti 16,5 procenta druhé Toyoty.

Dále čtěte
Toyota a GM se dělí o první příčku automobilových výrobců
GM: už žádné velké SUV

GM se dařilo v prodeji osobních vozů díky novému modelu Chevrolet Malibu. Toyotě a Hondě klesl prodej shodně o 2,3 procenta a třetí Ford zaznamenal pokles o 3,6 procenta. Odbyt vozů Chrysler se propadl o 12,1 procenta a Hyundai ztratila dokonce 22,6 procenta. Vedle GM registrovaly nárůst již jen Mazda, Mercedes, Volvo a Audi.

Prodej automobilů ve Spojených státech se loni propadl téměř o tři procenta na 16,14 miliónu vozů. Dostal se tak na nejnižší úroveň od roku 1998. Analytici očekávají, že letos vzhledem k útlumu ekonomiky nastane další pokles na zhruba 15,5 miliónu.