Potenciál motoru Porsche 911 Turbo je zdá se nekonečný. Některým úpravcům stačí vyměnit výfuky a naprogramovat řídící jednotku, a hned se vyšplhá výkon o další koně nahoru, jiní se do toho pustí od základu. Gemballa patří k té druhé skupině a GTR 800 EVO-R je přestavěné od základu.

Motor dostal nové přeplňování turbem Garret T035, což silně zvedne výkon samo o sobě. Přidáme-li novou elektroniku, ventily a výfuk, tak je jasné, že tohle by nemohly sériové komponenty motoru vydržet. Do válců o objemu 3,8 l tak jsou nasazeny nové kované písty, nové pístná čepy, ojnice, kliková hřídel je tužší a přitom lehčí...

Gemballa GTR 800 EVO-R:. Gemballa Avalanche GTR 800 EVO-R

Výsledek pak stojí za to. Výkon 625 kW doplňuje parádní hodnota točivého momentu 935 N.m. Gemballa pak uvádí, že ještě nevyzkoušená maximálka je 350 km/h a zrychlení z 0 na 100 km zvládne vůz za 3,2 s.

Vůz dostal nové sportovnější tlumiče, pružiny, brzdy i větší třmeny. Velmi však zaujme úprava karoserie, která je neskutečně odvážná. Odebrat Porsche jeho přední světla a nahradit je dvojicí projektorových světlometů, to chce pořádnou odvahu.

Gemballa GTR 800 EVO-R:. Gemballa Avalanche GTR 800 EVO-R

Gemballa se ale zajímal i o aerodynamiku. Vůz nemá jen nové nárazníky a zadní křídlo, ale také velký výstup teplého vzduchu na přední kapotu. Tím sice vůz přišel o zavazadelník, ale kdo by v tomhle autě chtěl jet na dovolenou.