Ford tak bude muset zvednout úsilí ve vývoji a konstrukci, aby stíhal nasazovat všechny novinky do výroby. Výsledkem by však měl být mnohem lepší konkurenční boj s ostatními značkami a návrat na výsluní koncernu. Podle tohoto plánu by se měli lidé víc zajímat o modely jednotlivých značek.

Tato novinka však není jediná. Ford se rozhodl, že omezí počet podvozkových platforem, které nyní silně zatěžují jeho finanční rozpočet. Velké množství značek a s tím spojené neuvěřitelné množství podvozků a pohonných jednotek znamená, že výrobní kapacity jsou nevyužity. Ford tak omezí do roku 2012 své platformy na osm základních, a ty bude s úpravami používat do všech modelů.

Poslední novinkou je informace o motoru EcoBoost, tedy o přeplňovaném zážehovém agregátu s přímým vstřikem. Ten bude už v roce 2012 nasazen ve 43 modelech a ročně se jeho produkce bude pohybovat kolem 500 000 vozidel pro Americký trh a 750 000 vozidel celosvětově. Společně s ním bude do vozidel instalována robotizovaná dvouspojková převodovka, která sníží spotřebu asi o dvacet procent. Její premiéru mělo jako první Volvo již minulý týden.