„Laik by měl s sebou mít vždy někoho, kdo autům rozumí, automechanika nebo lakýrníka. Odcházím, když mi prodejce tvrdí, že auto bylo netknuté, zcela bez jakékoli bouračky, ale já zvednu kapotu a vidím, že šrouby na blatníkách jsou odřené,“ konstatuje Jaroslav Konvalinka, oblastní ředitel společnosti AutoPlace, která se u nás specializuje na dovoz ojetých aut výhradně ze Švýcarska z operativních leasingů.

Podle něho je třeba podívat se, zda lícují kryty airbagů, protože pokud ne, budou už vystřelené. A na svítící kontrolku airbagu nespoléhejte, protože tu lze přepojit jinam.

„Určitě se podívejte na denním světle nebo v dobře osvětleném prostoru po obvodu střechy, zda tam nejsou nějaké vlny, prohlubně nebo výstupky, což by ukazovalo na kytování a možnou maskovanou bouračku,“ dodává Konvalinka.

Neseriózní je, když prodejce tvrdí, že auto má prvního majitele, ale nedisponuje servisní knížkou. „Auto bez ní bych určitě nekupoval. My třeba auto bez servisky neprodáme vůbec. Fotografie originálních dokladů včetně VIN kódů máme u každého auta přímo už na webu,“ uvádí Konvalinka. Motorista si tak může auto online rezervovat a nejprve si nechat udělat nezávislé ověření původu u společnosti Cebia nebo u zástupce dané značky.

Vybírejte si také u skutečných prodejců, nikoliv od zprostředkovatelů, protože ti neručí za nic. Seriózní autobazar poskytuje alespoň půlroční záruku na skryté vady.

 

V pondělním Právu, příloze Firma čtěte:

  • Crash testy: kde a jak najít srovnávací ukázky
  • Čím chránit auto proti zlodějům
  • Roste mezi významnými autobazary nový hráč?