Vítěze vybírala ze 47 loňských novinek odborná porota složená z tří desítek motoristických novinářů. Výsledky sdělil předseda Klubu motoristických novinářů Zbyšek Pechr.

Před branami finále, do něhož se probojoval ještě Mercedes-Benz třídy C (celkově čtvrtý) a Lexus LS 460/600h (výsledná pátá pozice), zůstala letos překvapivě nová Škoda Fabia. V minulém ročníku soutěže získal titul Auto roku Opel Corsa, rok předtím to byl Ford Focus a v roce 2005 Škoda Octavia.

Mondeo má velmi příjemný design s dravostí, elegancí a šarmem.Ford Mondeofoto: NOVINKY/Jan Čech

Nový Fiat 500Fiat 500foto: Fiat

Mercedes-Benz C KombiMercedes-Benz C Kombifoto: Mercedes-Benz

Zajímavým prvkem je stříbrná lišta ve spodní části dveří. Je pěkná i funkční. Snižuje ostřik bočních dveří.Lexus LS 460foto: NOVINKY/Jan Čech

Anketa byla dvoukolová. V prvním kole každý porotce vybral pět finalistů, kteří postoupili do druhého kola. Ve druhém kole měl každý porotce k dispozici 25 bodů, které rozdělil mezi finalisty.

Souběžně s odbornou anketou proběhla tipovací soutěž, ve které lidé hádali, který vůz se stane Autem roku 2008. Do soutěže o ceny za 750 000 korun přišlo celkem 110 132 tipů.

Anketu vyhlásil Svaz dovozců automobilů a Sdružení automobilového průmyslu ve spolupráci s Klubem motoristických novinářů.

V Evropě vyhrál Fiat

byly zveřejněny výsledky ankety o evropské Auto roku 2008 (Car of the Year 2008). Vítězem se podle očekávání stal malý Fiat 500. Jako druhá se umístila Mazda 2 a na třetí místo pak novináři dosadili Ford Mondeo.

I Evropské auto roku se volí stejně jako v ČR - dvoukolovým systémem, při němž se rozdělijí body.