Článek
Je třeba říci, že pokud se tento crossover dostane do výroby alespoň z osmdesáti procent ve stejné podobě, jakou má nyní koncept, bude to skutečná pecka. Lincoln totiž nastolil zcela nový design pro své vozy, který je neuvěřitelně dynamický a přitom jasně ukazuje na to, že firma je luxusní divizí.
:. Lincoln MKT
Lincoln MKT je dlouhý 5293 mm, široký 1999 mm, vysoký 1623 mm a stojí na nápravách o rozvoru 3066 mm. Karoserie se snaží ohromit všechny svou mohutností, jednoduchostí a detaily, které jsou jako pověstné třešničky na dortu zasazeny v místech, kde působí opravdu velmi dobře. Jako příklad si vezměme malý výdech vzduchu za předními koly. Ten je ve tvaru znaku automobilky a z něj pokračuje výrazná linka, která se však ztrácí ještě na předních dveřích. Rozbila se tím monotónnost velkého pontonu a přitom se nezrušila jeho proklamovaná mohutnost.
:. Vůz má místo pevné střechy prakticky jen sklo
Automobil navíc disponuje ohromným předním sklem, které pokračuje až daleko do střechy a končí prakticky až nad zadními sedadly. Vůz je tak prosvětlen na nejvyšší možnou míru.
V interiéru jsou pouze čtyři sedadla, i když vůz je velmi rozměrný. Pro všechny cestující je připraven prostor, který si může vychutnat jen málokdo. Vzadu je například prostor pro nohy dlouhý 1118 mm.
:. Vzadu je velmi solidní nabídka prostoru.
Pod přední kapotou se skrývá již několikrát probíraná novinka fordu - tedy motor s přímým vstřikem paliva a turbodmychadlem. Jedná se o zážehový šestiválec s objemem 3,6 l, který je schopný spalovat jak klasický benzín, tak i směs s bioethanolem, a to až do výše, kterou vykazuje palivo pod označením E85 (85 % bioethanolu). Ani to však neztlumí velmi solidní výkon agregátu. Jeho 305 kW při 5750 ot./min by mohl závidět kdejaký supersport a ani 542 N.m při 2000 ot./min není zrovna málo. Aby bylo možné využít plný potenciál, je síla přenášená na všechna kola.