Zatímco jedna spojka ovládá liché stupně (1, 3, 5 a zpátečku), druhá se stará o stupně sudé (2, 4, 6). Výhodou tohoto systému, který poprvé použil Volkswagen jako převodovky s označením DSG, je stálý přenos sil na výstupní hřídel s minimální prodlevou.

Permanentně tak motor zabírá a není třeba očekávat dlouhé časy řazení, které vůz citelně zpomalují. Navíc se mění i charakteristika zatížení motoru, čímž se sníží spotřeba asi o osm procent.

Dvouspojkové převodovky dnes již nejsou žádnou zvláštností. Tento typ převodovek už mají ohlášeny další dvě automobilky - Ford se systémem Powershift a Mitsubishi u vozu Lancer EVO X.

Volvo však nebude používat nejnovější technologii suchých spojek, jak je vyvinul BorgWarner, ale stále se obě spojky budou koupat v olejové lázni. Na vývoji této převodovky spolupracovalo Volvo s firmou Getrag.