"To, co napsal magazín Auto, Motor und Sport, je špatně," řekl Meurer. Dodal, že všechny evropské továrny patřící Volkswagenu projevily zájem malý automobil se záďovým motorem pro VW vyrábět. "Bude to někde v Evropě, ale nepadlo žádné rozhodnutí, ve které ze současných továren to bude," řekl Meurer. Podle něj by jednotlivé automobilky případně mohly vyrábět i vlastní verzi automobilu na bázi Up!

Toto oznámení jen potvrzuje předchozí spekulaci ze stejného zdroje (AMS), že nový vůz VW Up! by se mohl na trhu objevit i s okřídleným šípem značky Škoda na kapotě. Zařadil by se tak velikostně ještě pod model Fabia.

Volkswagen UP!Volkswagen UP!foto: Volkswagen

Volkswagen Up! byl zatím představen jen jako koncept o délce 3,45 m (1,63 široký a 1,42 m vysoký). Vyznačuje se hodně posunutými koly do rohů karoserie. Minimální převisy karoserie tak připomínají mikroautomobil Smart. Proti němu má ale Up! výhodu ve čtyřech sedadlech. Tam se podle všeho vejdou skutečně čtyři cestující, kteří netrpí nedostatkem prostoru. Zavazadelník je však v takovém případě značně minimalistický. Jednotlivé sedačky se však dají vyndat, čímž se zvýší užitkovost vozu.

Volkswagen se netají tím, že vůz Up! bude mít několik verzí. Už byl představen i jako mikrovan s názvem Space Up! a svou premiéru si už odbyla i její verze poháněná palivovými články s označením Blue.

Volkswagen Space Up! BlueVolkswagen Space Up! Bluefoto: Volkswagen

Dvě továrny ve Vrchlabí asi nebudou

Zbrusu nová továrna by podle časopisu měla vyrůst ve Vrchlabí, kde už jeden ze tří tuzemských závodů automobilky Škoda Auto stojí. Sítě dodavatelů české značky by prý přitom nový závod měl využívat. Německý magazín píše, že kompletně nová továrna by stála vedle současné fabriky, kde Škodovka vyrábí Octavie.

Tuto informaci však tiskový mluvčí VW rázně popřel. Také se poti tomuto plánu postavil i starosta Vrchlabí Jan Sobotka, podle nějž výstavbu nového závodu neumožňuje ani územní plán města. Nová továrna ve Vrchlabí tak zřejmě nebude a Škoda Auto musí spokojit se současnými výrobními kapacitami.

Volkswagen UP!Volkswagen UP!foto: NOVINKY/Jan Čech

Kromě auta pro evropský trh má vzniknout i druhá verze pro rychle rostoucí ekonomiky světa. Ta by se měla vyrábět v nové továrně VW v Indii.