Škoda Auto má nyní na polském trhu podíl 11,2 procenta, Toyota 11,5 procenta. Třetí místo v prodeji svých aut v Polsku obsadila italská automobilka Fiat a čtvrtý skončil německý Opel.

Poptávka v zemi podle odborníků výrazně oživila díky silnému růstu ekonomiky. Trh ovlivnil také zvyšující se životní standard Poláků, o čemž svědčí meziroční nárůst prodeje luxusních automobilů o 33 procent.

Úspěch zaznamenaly firmy, které rozšířily výrobu o nové modely nebo nové typy vozů. "Stále ale tahounem trhu jsou malé automobily. Nezapomínejme, že nejpopulárnějším vozem vůbec zůstává česká Fabia," uvedl šéf institutu Samar Wojciech Drzewiecki. "Bez ohledu na obavy, které panují v oboru, se mi zdá, že letos nehrozí stagnace. Reálný je růst prodeje o dalších patnáct procent," popsal Drzewiecki.

"Byli jsme svědky silné expanze mimoevropských značek, hlavně korejských. Navíc na vítězství Toyoty se podepsala naše nepřítomnost v některých segmentech," vysvětlil deníku Wall Street Journal Polska mluvčí Škody Auto Polska Sebastian Szczensny. Polsko i tak zůstává zemí, kam mladoboleslavská automobilka vyváží nejvíce vozů.

Podle zástupců Toyoty japonská automobilka poráží konkurenci šíří své prodejní sítě. "Mnohé to možná zaskočilo, protože doposud polský trh ovládaly koncerny, které prodávaly levné vozy, ale my se již deset let postupně přesouváme dopředu, až jsem dosáhli vrcholu," uvedl Maciej Kilim z oddělení prodeje společnosti Toyota Motor Poland.

V ČR stále Škoda vede, má však menší podíl

Nejprodávanější značkou na českém trhu v osobních automobilech je Škoda Auto. Za dvanáct měsíců prodala 49 094 vozidel, což je však proti minulému roku o 2 739 kusů méně. Podíl na trhu se škodovce stále zmenšuje. Ještě předloni to bylo 41,8 %, v roce 2007 už jen 37 %. Stále však drtivě vede před ostatními značkami. Například druhý Ford drží na trhu podíl 6,39 %.