Je sice dost nepravděpodobné, že se do sériové výroby dostane tvar předních světlometů nebo futuristický design. Ale i kdyby se další generace exploreru podobala na detroitském autosalonu představenému konceptu jen z poloviny, bude to hodně zajímavý vůz.

Koncept Ford Explorer je postaven z velmi lehkých materiálů, takže se jeho hmotnost snížila o nezanedbatelných 68 kg. S tím jde ruku v ruce i potřeba slabšího a méně objemného motoru a tedy i nižší spotřeba. Pod kapotou se objevují dva zcela nové motory - čtyřválec o objemu dva litry s přeplňováním (179 kW) nebo také přeplňovaný šestiválec o objemu 3,5 l (254 kW). Podle vyjádření Fordu se proti současné verzi modelu sníží spotřeba o 20 až 30 %.

Koncept Ford Explorer:. Koncept Ford Explorer

Ale nebyl by to koncept, kdyby také nevypadal zajímavě. U tohoto typu vozu jsou celkem netradiční posuvné zadní dveře ovládané tlačítkem. Také je zajímavý systém nasedání do třetí řady sedadel (uspořádání interiéru je 2 + 2 + 2). Po zmáčknutí tlačítka se totiž sedadla v druhé řadě zasunou pod přední sedačky, aby měli cestující co nejlepší pohodlí při nastupování. (viz následující obrázek)

Koncept Ford Explorer:. Šestimístný interiér vozu.

Interiér je samozřejmě nabitý elektronikou, v níž nechybí supervýkonný audio/video systém, třírozměrný kompas, satelitní navigace s topografickou mapou, pro každé sedadlo speciálně ovládanou klimatizaci a další vymoženosti.