O novém Hyundai Genesis jsme už psali. Ovšem byly to kusé informace. Pondělí byl však den, kdy Hyundai oficiálně uvedl model Genesis na korejský trh a zároveň tak uvedl všechny jeho specifikace.

Automobil bude mít na výběr hned z trojice motorů. Základem je vidlicový šestiválec o objemu 3,3 l. Jeho výkon dosahuje 200 kW a točivý moment 316 N.m. Další šestiválec pak má o půl litru větší objem a výkon/točivý moment 216 kW/360 N.m.

Hyundai Genesis:. Hyundai Genesis

Vrcholem a chloubou značky je vidlicový osmiválec o objemu 4,6 l s výkonem 275 kW. To je více, než má agregát třeba u BMW 750i! Motor spřažený s automatickou převodovkou ZF dodává vozu takovou dynamiku, že stokilometrovou rychlost po pevném startu pokoří vůz za méně než šest sekund. To vše při extrémně nízkých emisích, protože podle zprávy Hyundaie splňuje vůz americké limity Ultra Low Emision Vehicle (ULEV).

Hyundai Genesis

:. Vůz má typickou karoserii typu sedan.

Šestiválce spolupracují s šestistupňovou automatickou převodovkou Aisin Shifttronic s možností manuální volby stupňů. Samozřejmě, že všechny modely pohání pouze zadní nápravu, která je stejně jako ta přední nezávisle víceprvkově zavěšená. Bez zajímavosti nejsou ani tlumiče, které mají proměnlivý účinek v závislosti na rychlosti a výšce zdvihu.

Hyundai Genesis

:. Interiér je luxusní a má mít nejvyšší stupeň kvality.

Automobil, který podle prvních informací by měl v USA stát přibližně polovinu toho, co němečtí konkurenti (cena bude začínat pod 30 000 dolary), bude mít téměř „totální“ výbavu. Ta bude zahrnovat osmipalcový displej, satelitní navigaci, parkovací kameru, supervýkonný systém o výkonu 500W...

To vše ovládané joystickem na středovém tunelu, velmi podobném tomu, jaký používá Mercedes, BMW nebo Audi. Samozřejmostí je vysoká bezpečnost, ke které přispívá osm airbagů či všechny elektronické hlídače jízdy a brzd.