V dnešních dnech hýbou motoristickým světem americké zprávy. Není se co divit, vždyť zanedlouho začne v Detroitu autosalon a všechny zraky se upínají právě tímto směrem. A v rámci tohoto autosalónu se v deníku Detroit News objevil článek, kde je zpochybňován nástup modelu Volt v roce 2010.

Chevrolet Volt:. Chevrolet Voltfoto: Chevrolet

Autor zde uvádí, že General Motors se snaží splnit termín, ale není to prakticky možné, protože si prý ukrojil větší krajíc, než může sníst. Nové Li-on baterie totiž nejsou v současné době ještě stále dostatečně kapacitní, aby mohly v tomto typu vozu fungovat.

Co je Chverolet Volt

Volt pohánějí výhradně elektromotory. Akumulátory se nabijí z klasické rozvodné sítě přes noc a ráno může vůz vyjet do ruchu měst. Vůz má navíc spalovací motor - tříválec o objemu jeden litr. Ten pracuje jako stacionární agregát při ustálených otáčkách v režimu nejvyššího točivého momentu s nejlepším nastavením spalování benzínu. Vyrábí elektřinu pro baterie, díky čemuž je možné na jedno nabití a spotřebování nádrže ujet více než 1000 km!

Spotřeba motoru se liší podle stavu nabití baterií. Při částečném nabití by se měla pohybovat na úrovni 1,9 l, při zcela vybitých bateriích, kdy elektřina bude proudit prakticky rovnou do elektromotorů se zvýší na 4,9 l na 100 km

Navíc prý Chevrolet rozmělňuje své síly při vývoji do několika dalších sekcí, když se snaží připravit ten samý vůz i pro pohon palivovými články a s multipalivovým systémem. To se promítá na ceně vývoje a také na jeho délce. Tyto informace prý nejsou jen výmyslem deníku, ale důvěryhodný zdroj z Chevroletu potvrdil i generální řiditel Rick Wagoner.

Chevrolet Volt:. Chevrolet Voltfoto: Chevrolet