Vláda hodlá oznámit minimální cenu, za kterou chce automobilku prodat, v dubnu. V inzerátu v listu Politika uvedla, že za vhodné zájemce o téměř 90 procent akcií automobilky bude považovat výrobce aut, jejichž příjmy v roce 2006 činily minimálně 500 milionů eur (13,3 miliardy Kč), nebo finanční investory s majetkem v roce 2006 ve výši nejméně dvě miliardy eur.

astava zaměstnává kolem 4000 osob. Automobilka je známá hlavně svým modelem Yugo, který se v 80. letech vyvážel také do Spojených států a v lehce pozměněných podobách a pod různými jmény se vyráběl více než dvacet let.

Zastava spolupracuje hlavně s Fiatem

Společnost však vážně poškodilo bombardování Srbska jednotkami NATO v roce 1999, když se Zastava přeorientovala na výrobu zbraní. Od té doby se jí ale podařilo oživit a uzavřít dvě výrobní dohody s velkými automobilkami. V roce 2006 automobilka vyrobila 15 000 vozů. Roční kapacita činí 60 000 vozů.

Zastava má nyní dvě důležité dohody o montáži vozů se zahraničními automobilkami. Pro italskou firmu Fiat montuje model Punto. Tyto vozy se prodávají v Srbsku a v sousedních balkánských zemích pod značkou Zastava 10 a také se vyvážejí do Ruska. S Fiatem se navíc vedení automobilky domlouvá na výrobě dalšího vozu, tentokrát modelu Stilo. Pokud se tato spolupráce uskuteční, bude Stilo dováženo i do střední Evropy jako levnější varianta vozu.

Letos se pak firma dohodla s americkou automobilkou General Motors, že od příštího roku bude montovat vozy Opel Astra určené pro místní trhy. Ministr pro privatizaci Mladjan Dinkić očekává, že privatizace se zúčastní nejméně dvě velké zahraniční firmy. Jejich jména však neupřesnil.

Pravděpodobně se však bude jednat o dosavadního partnera z Itálie, který podle zahraničních motoristických serverů má největší šanci. Spolupráce s Fiatem se dlouhodobě osvědčila a italská značka by si jistě ráda uchovala jistotu levného výrobního podniku pro východní Evropu.