Hlavní obsah

BMW HP2 Sport: Hyperboxer

Novinky, Martin Machala (Autor je redaktorem Světa motorů)

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

BMW sice v poslední době sází taky na čtyřválce, novinka HP2 Sport však dokazuje, že nezapomíná ani na dvouválcovou klasiku.

Článek

Už to pomalu vypadalo, že sportovní stroje mnichovké značky budou spoléhat hlavně na čtyřválce. Letos se však dočkali i příznivci boxerů – brutální HP2 překonává kdejaký čtyřválec.

Známá tvář

Novinka vychází z modelu R1200S, některé detaily si vypůjčila také od K1200S - poznáte to hlavně podle typického světlometu, u BMW nemůžou chybět ani tradiční ledvinky. Pak už je ale všechno jinak - zboku vykukují válce zbrusu nového boxeru, který v současnosti představuje naprostou technologickou špičku.

BMW HP2 Sport

Vytoč mě!

Slabinou dvouválců byl vždycky menší rozsah otáček. Díky rozvodu 2 x OHC s radiálně uspořádanými ventily však tenhle dvouválec točí až 10 000 ot./min! Čtyřválce sice umí víc, na dvouválec ale perfektní výsledek. O chlazení se stará vzduch s olejem.

BMW HP2 SportSystém DOHC s ovládáním

A jak je to s výkonem? Dvouválec ze sebe dostane velmi slušných 130 koní. Točivý moment vrcholí hodnotou 115 N.m. Stroj vážící 178 kg se tak na stovku dostane za 3,1 s. Skutečnou revoluci ale představuje převodovka powershift. Ta totiž umožňuje řazení pod plynem, a to bez spojky!

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám