Na ostatní světové trhy se dostane automobil v průběhu roku. Česko ale asi zatím to "štěstí" mít nebude, protože Tata se k nám zatím oficiálně nedováží a zatím nejsou náznaky, že by se dovážela.

Firma Tata původně plánovala, že vůz by měl stát asi 2000 dolarů (36 000 korun), ale vzrůstající ceny surovin, které nyní vykupuje čínský průmysl automobil zdražily o několik desítek procent. I tak se však jedná o zatím nejlevnější vůz, který se bude na světových trzích nabízet.

Největšími konkurenty však budou čínské automobilky. Značka Byd Auto v říjnu oznámila, že již v příštím roce nabídne vůz, který by měl stát pod 60 000 Kč. Nyní cenovou válku vyostřila Tata Motors, takže uvidíme, zda čínské firmy nezareagují dalším radikálním snížením.

Byd F1:. Byd F1

Pro a proti

Cenová válka mezi automobilkami by mohla vyústit v celosvětové snížení cen automobilů. Dnes jsou mnohé modely takzvaně prémiové a to žene jejich cenu strmě vzůru. Ovšem to také znamená, že podniky na nich vydělávají mnohem víc, než na extra velkých sériích levných vozů. Pokud by se však na trhu objevily automobily extra levné a uzmuly by část trhu, mohli by jít světoví výrobci s cenou radikálně dolů.

Proti ovšem mluví kvalita. Čínské automobilky již několikrát dokázaly, že jejich vozy zrovna kvalitní nejsou (viz crash test vozu Land Wind a crash test vozu Brilliance B6) a jediné o co v tomto voze jde, je pouze šance dostat se z bodu A do bodu B.

Crash test a Landwind
Landwind proslul jako jedno z nejnebezpečnějších aut současnosti. Dnes nabízený model vychází ze starého Opelu Frontera, ale pouze vzhledově. ADAC provedl nárazovou zkoušku, která dopadla pro vůz a posádku katastrofálně. Dovozce se hájil, že podmínky testu nebyly regulérní, ale stejně začal instalovat do přední části karoserie výztužný rám.

Navíc vniknutí těchto superlevných vozidel by mohlo narušit tržní mechanismy automobilového průmyslu na světě a mohli bychom se dočkat rychlého pádu některých dnes již tak slabých značek.

Tata bude mít asi Jaguar

O kupní síle těchto asijských dravců však napovídá to, že s největší pravděpodobností se Tata Motors, která je třetím největším výrobcem automobilů v Indi, stane novým vlastníkem značek Land Rover a Jaguar. Podle neoficiálních informací předložila firma nejlepší nabídku a Ford jí oficiálně potvrdí do konce tohoto roku. Tata zaplatí za tyto dvě automobilky více než dvě miliardy dolarů.