Vůz s názvem Splinter je vyrobený z dřevěného kompozitu. Dřeva je na něm více než dost. Jen podvozek a motor jsou kovové. Ale pokud se budeme dívat i do techniky, pak zjistíme, že i tam, kde se tradičně užívají konvenční materiály, je nyní užito dřevo.

Třeba takový sloupek řízení a volant nebo dokonce přední pružina. Ovšem marně bychom hledali vyřezávané vinuté pružiny. Přírodní materiál totiž je použit na konstrukci listových příčných pružin. Díky této netradiční konstrukci a vytvoření velmi dlouhých ramen přední nápravy se vešly nohy řidiče a spolujezdce právě mezi horní a dolní rameno. Cestující jsou tak posunuti extrémně dopředu, protože hned za nimi sedí velký motor. jedná se o přeplňovaný vidlicový osmiválec Northstar V8 s výkonem 600 koní (441 kW).

SplinterSplinterfoto: Novinky/Car Design News

Možná se vám zdá, že studenti z univerzity v New Yorku nemají „roupama“ co dělat. Jenže dřevo není jen ekologický materiál. Již dávno je prokázáno, že kvalitní dřevo má podobné vlastnosti jako ocel. V Anglii je dokonce několik malovýrobců, kteří stále dělají rám vozidla ze dřeva. je tvrdé, pružné a jeho pevnost je mnohem větší než u hliníku. Dřevěné základy vozidel tak nejsou v ostrovní zemi nijakou zvláštností a technickými předpisy jsou povoleny. Samozřejmě jen za podmínek, že jsou splněny velmi přísné technické předpoklady.