Adaptivní tempomat má své klasické funkce - dokáže přizpůsobit rychlost vozu vpředu jedoucím automobilům a dokonce i zastavovat a rozjíždět se v kolonách. Řidič se tak vůbec nemusí dotýkat jakéhokoliv pedálu a jen se věnovat volantu.

Nový systém však spolupracuje s GPS navigací. Zatím problémem bylo, že pokud byla na tempomatu navolená rychlost, nezmenšila se ani v zatáčce, což vedlo leckdy k nebezpečným situacím a někdy i ke kolizím. S GPS však tempomat ví, kdy přijde zatáčka a dokáže před ní zmírnit rychlost na bezpečnou a po vyjetí z oblouku opět zrychlit.

To ale není všechno. Adaptivní tempomat nyní dokáže dokonce komunikovat s řidičem přes pedál. Blíží-li se vozidlo a vůz by měl zpomalit (vozidlo řídí řidič s nohou na pedálu a udržování rychlosti není zapnuto), mírným protitlakem do plynového pedálu vůz zjistí, zda řidič věnuje pozornost řízení. Pokud jde protitlak příliš snadno nebo rychle, optický a akustický výstražný systém řidiče upozorní na překážku. Mezi tím brzdový systém začne samočinně brzdit (jen lehce). Pokud však řidič chce překážku objet, lehce překoná protitlak pedálu a například pomalejší vozidlo standardně objede.

Nissan a GPS

Značka ale s bezpečností laboruje mnohem víc, než jen v rámci tempomatů. V jejím hledáčku je především moderní navigační systém, který dokáže automobil zaměřit s vysokou přesností. Díky němu se tak může i zkoušet systém, který varuje před dalšími vozidly, jenž vjíždějí do křižovatky. Druhý vůz však také musí být vybavený podobným přístrojem.

Nissan dokonce získal cenu za přínos pro bezpečnost za velmi podobný systém, kde navigace pomocí GPS signálu z mobilů sleduje, zda v cestě nejsou chodci, kteří by mohli vstoupit nečekaně do vozovky.