Kdybychom počítali příznivce a odpůrce „x-šestky“, asi bychom došli k remíze. Je spousta lidí, kterým se velmi líbí, ale také těch, kteří jej srovnávají například s vozem SsangYong Actyon.

Jedno je však jisté – opět se jedná o automobil, který si nebude moci koupit jen tak každý. X6 je delší než již vyráběné SUV X5. Při délce 4877 mm (X5 má 4854 mm) je však o dost nižší (1690 proti 1729 mm). Je to tedy skutečně sportovnější vůz. I přes rychle se svažující střechu má zavazadlový prostor objem 570 l.

 

BMW X6BMW X6foto: Novinky/BMW

BMW nabídne s novým modelem i nové označení vozů. Na trh se totiž dostanou modely 50i, 35i, 30 d a 35d, což by měl být objem motoru v litrech vynásobený deseti. I když i v nové variantě BMW už ustupuje od logického uspořádání a 50i není pětilitr, ale nový 4,4litr se dvěma turbodmychadly o výkonu 300 kW. Zajímavé je, že technicky je motor tak na výši, že splňuje Euro 5.

BMW X6BMW X6foto: Novinky/BMW

Další zážehový motor 35i také není třiapůllitr, ale pouze třílitr s výkonem 225 kW. Takže jediným, který zachovává počítání je 30d jehož tři litry vyprodukují 173 kW. To silnější varianta 35d už má výkon 210 kW.

Automobil bude nabízen na všech trzích Evropy i USA. Jeho cena ještě není stanovena. Dočkáme se jí, stejně jako vozu, pravděpodobně v létě příštího roku.