Vozy značky SsangYong vyhrávají různé ceny. Především se však jedná o ty výhry, které si do síně slávy značka nedá. Několikanásobné vítězství v lokálních i mezinárodních soutěžích o nejošklivější automobil asi moc nepotěší.

Jenže nyní je po vzoru evropských značek postupně představován nový model Chairman. Jedná se o luxusní limuzínu, která by měla konkurovat i partnerskému Mercedesu. A její kvality? Především prostornost komfort, výkon motoru a také cena. Ta je u značky SsangYong přece jen o slušný kus nižší, než u jakéhokoli německého konkurenta.

Chairman je vlastne sériovou podobou konceptu WZ, jenž jsme mohli vidět na autosalonu ve Frankfurtu. Značka zatím o Chairmanu neřekla nic, takže si pojďme trochu probrat alespoň koncept, protože i podle něj ledacos poznáme.

SsangYong Chairman.SsangYong Chairman.foto: Novinky/SsangYong

Přes pět metrů dlouhá karoserie (5080 mm) byla připravena v aerodynamickém tunelu, aby měla co nejmenší odpor vzduchu a především se snížil hluk v interiéru. Podvozek stejně jako motoru jsou vlastní konstrukce. Právě pohonná jednotka ukazuje na to, že SsangYong míří skutečně vysoko. Vidlicový osmiválec o objemu pět litrů není žádným drobečkem a jeho konstrukce by měla být celohliníková a pracuje se čtyřmi ventily na válec. O výkonech zatím výrobce mlčí.

SsangYong Chairman.SsangYong Chairman.foto: Novinky/SsangYong

Vůz bude nabízen na korejském trhu již příští rok, do Evropy by se měl dostat v průběhu roku 2010. Konkurovat bude nejen již probranou technikou, ale také i výbavou, která bude zahrnovat všechny elektronické bezpečnostní systémy (ABS, kontrolu trakce, smyku, naklánění karoserie), ale také vzduchové pružení, adaptivní tempomat a jiné prvky.