Ten používá okruhový speciál DBRS9. Motor o objemu šest litrů má výkon 441 kW a točivý moment 690 N.m, což mu stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h pod čtyři sekundy a maximální rychlost by se měla pohybovat někde kolem 322 km/h. A jako perlička pak působí další údaj hodnotící zrychlení na sto mil za hodinu s pevným startem (0-160 km/h). To zvládne vůz za 8,5 s.

Těchto zajímavých čísel se dosáhlo úpravou dvanáctiválce. Ten má pro sériové provedení zcela novou hlavu válců, nové kované písty, klikovou hřídel, odladěný výfuk a samozřejmě i elektroniku.

Ovšem přes 1300 kg těžký vůz bude potřebovat s takovými výkonovými parametry i něco více, než jen pěknou karoserii. Proto je podvozek upraven tak, jako by měl vyjet na závodní trať. Nebude chybět ani specialita, kterou bude mít od příštího roku každé Ferrari - keramické brzdy. Aston Martin tak i v tomto srovná krok.

A když už porovnáváme V12 Vantage a 599 GTB, tak se musíme zmínit o ceně. Podle časopisu Autoweek bude vůz stát přibližně 265 000 dolarů (asi 4 800 000 Kč), což je přibližně stejná cena, jakou nabízí Ferrari za GTB. Ale tato cena je zatím jen předběžná, protože dnes představené RS je zatím jen koncept.

Aston Martin Vantage RSAston Martin Vantage RSfoto: Novinky/Aston Martin

James a DBS

Další zpráva přichází ze světa filmu. V příštím díle se James Bond bude prohánět opět v Aston Martinu DBS. Aston Martin byl sice prodán jinému vlastníkovi a práva na obsazení automobilu do filmu měl Ford, ale investoři v čele s firmou Prodrive se rozhodli, že práva odkoupí. Vždyť Aston Martin a tajný agent 007 k sobě prostě patří.